دستور رئیس قوه قضاییه درباره تعقیب و مجازات عوامل جنایات در ایذه و اصفهان

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۱۳:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۰۱۵۲
دستور رئیس قوه قضاییه درباره تعقیب و مجازات عوامل جنایات در ایذه و اصفهان
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، در پی وقوع حوادث‌ تروریستی در شهرستان ایذه استان خوزستان و همچنین اصفهان که به شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان  منجر شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای این حوادث تروریستی به روسای دادگستری خوزستان و اصفهان دستور اکید داد‌ تا با همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی نسبت به شناسایی عوامل عملیاتی و پشتیبانی این حادثه تأثر آور اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و مجرمان به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس قوه قضاییه همچنین طی پیامهای تسلیتی حوادث‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت تعدادی از هموطنان در شهرستان ایذه و همچنین اصفهان را تسلیت گفت و تصریح کرد: مجاهدان و سلحشوران ایران اسلامی طی بیش از چهار دهه در راه تثبیت و تحکیم امنیت مردم این جغرافیای پهناور جانفشانی‌هایی مثال زدنی و تاریخی به منصه ظهور رسانده‌اند و بی‌تردید مزدوران و اذناب رذل و حقیر شبکه‌های جاسوسی و تروریستی مستکبران و عناصر دون‌پایه میدانی آنها در تحقق نقشه شوم تحدید امنیت کشور ما ره به جایی نخواهند برد و خواهند دانست که پیگرد و مجازاتی سخت و عبرت‌آموز نصیب‌شان خواهد شد.

در پیام رئیس قوه قضاییه تاکید شده که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

گفتنی است تا امروز با شروع دادگاههای رسیدگی به پرونده اغتشاشگران وقایع اخیر ، پنج نفر از متهمین ، به اعدام محکوم شده اند . 

احکام با توجه به روند دادرسی و قانون ، قابل اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما