امیرعبداللهیان: بار دیگر از آژانس سواستفاده سیاسی شد/ ایران اقدام متقابل و موثر انجام خواهد داد

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۱:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۷
امیرعبداللهیان: بار دیگر از آژانس سواستفاده سیاسی شد/ ایران اقدام متقابل و موثر انجام خواهد داد
وزیر اموخارجه کشورمان، گفت: در راستای تاثیرگذاری بر امور داخلی و اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست‌های ریاکارانه آمریکا قطع نامه‌ای علیه ایران روی میز گذاشتند و بار دیگر از آژانس سواستفاده سیاسی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، حسین‌امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای عمانی خود گفت: روابط تهران و مسقط نمونه ممتازی از روابط همسایگی مبتنی بر دوستی، برادری و صداقت در عرصه دیلماسی است.

وی ادامه داد: ما امروز موضوعات مختلف و مناسبات دو جانبه را مورد بررسی قرار دادیم، همچنین آخرین توافقات آقای  رئیسی را که در آخرین دیدار روسا انجام شد مورد پیگیری قرار دادیم؛ توافقات و نیت و اراده رهبران دو کشور به سرعت در ارکان مختلف به ویژه در همکاری‌های اقتصادی و سیاسی رشدی فزاینده را نشان می‌دهد.

وزیر اموخارجه کشورمان، گفت: از تلاش های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی تشکر می کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: کشورهای منطقه توانایی حفظ و ثبات امنیت منطقه را دارند. حضور نیروهای نظامی خارجی را تهدیدی برای صلح و ثبات امنیت منطقه می دانیم و باور داریم که نیروهای خارجی نظامی تهدیدی برای امنیت منطقه هستند. هم اکنون شناورهای بدون سرنشین کشورهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان درحال تردد هستند و مشکلات امنیتی منطقه را مضاعف کردند.

وی با اشاره به حملات تروریستی اخیر، افزود: در روزها و هفته های گذشته دشمنان ایران با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران و با دخالتهای مکرر تلاش کردند که محیط داخلی ایران را تحت تاثیر قرار بدهند و این ها تا جایی پیش رفت که حملات تروریستی در شیراز و ایذه موجب شهادت جمعی از هموطنان ما شد که ما ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده های این عزیزان این موضوع را به شدت محکوم می کنیم.

امیرعبداللهیان همچنین درباره شرایط یمن بیان کرد: مردم یمن شرایط اسفباری را همچنان پشت سر می‌گذارند ما معتقد هستیم که توقف جنگ و آتش‌بس و لغو محاصره انسانی دو روی یک سکه هستند.

وی در این خصوص افزود: شاهد هستیم که در هفته‌های گذشته آتش‌بس موقت در یمن تمدید نشد و امیدواریم که نسبت به استمرار آتش‌بس و لغو کامل محاصره انسانی هرچه سریع‌تر اقدام شود و مردم یمن از شرایط سختی که در آن به سر می‌برند خارج شوند. مقاومت مردم یمن در سالهای گذشته در مقابل اشتغال خارجی ستودنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری همچنین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد در حالی که دو هفته پیش هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وین سفر کردند، در خصوص همکاری نیرومندتر آژانس و ایران توافق کردند و دیدار سازنده‌ای را با رافائل گروسی مدیرکل آژانس انجام دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: با این وجود به یکباره در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و همچنین اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست این روزهای به‌شدت ریاکارانه ایالات متحده آمریکا، قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز گذاشتند و بار دیگر از آژانس سوء‌استفاده سیاسی کردند.

امیرعبداللهیان گفت: ما اقدام متقابل و موثر را انجام می‌دهیم در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی‌ خود پایبند خواهیم ماند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز