رئیس سازمان محیط زیست: "پیروز" را حفظ خواهیم کرد/ درخواست ارائه گزارش از شهرداری درباره تولید متان در آرادکوه

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۰۹:۲۴:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۶۰۷۴
رئیس سازمان محیط زیست: پیروز را حفظ خواهیم کرد/ درخواست ارائه گزارش از شهرداری درباره تولید متان در آرادکوه
رئیس سازمان محیط زیست گفت: پیروز را حفظ خواهیم کرد و از تمام ظرفیت های علمی ایران و جهان استفاده شده است. اگر به این سمت برویم که بتوانیم پیروز را در منطقه حفاظت شده توران رها کنیم، این اقدام بعدا انجام خواهد شد.

«علی سلاجقه» رئیس سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با شایعه کمبود بودجه برای نگهداری "پیروز" گفت: این موضوع شایعه است و آن را تکذیب می‌کنم. پیروز به عنوان یک دستاورد عالی علمی در یک چرخه و فرآیند تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی اتفاق افتاده است و دستاورد مهمی است. 

وی در ادامه گفت: پیروز را حفظ خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های علمی ایران و جهان استفاده شده است. اعتباراتی مد نظر را در اختیار قرار می دهیم و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. 

رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد: اگر به این سمت برویم که بتوانیم پیروز را در منطقه حفاظت شده توران رها کنیم، این اقدام بعدا انجام خواهد شد ولی در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد. 

وی در ادامه در رابطه با تولید گاز متان گفت: آنچه که توسط رسانه های خارج از کشور بیان شد را از شهرداری تهران درخواست کرده ایم به ما گزارش بدهد. با توجه به اینکه مجموعه آراد کوه یک مجموعه انباشت زباله طولانی مدتی است، حتما در فرآیند تخمیر زباله و فرآیند های شیمیایی که رخ میدهد تولید گاز متان اتفاق می افتد ولی اینکه در این سطح  و طولی که بیان شده است هنوز به چنین نتیجه ای نرسیده ایم و چنین چیزی صحت ندارد. 

سلاجقه در رابطه با فرونشست ها در برخی از استان ها گفت: بحث فرونشست مربوط به تخلیه سفره های آبهای زیرزمینی است که چه در بعد کشاورزی و یا صنعت و معدن کاوی اتفاق می افتد.  متاسفانه با منابع آب به درستی برخورد نکردیم و منطبق با شرایط کشورمان پیش نرفتیم. مخصوصا دربعد توزیع و مصرف اصلا وضعیت مناسبی در کشور نداریم که امیدوارم هم صنعت گران و هم وزارت نیرو و جهاد کشاورزی که مصرف کننده اصلی هستند به این نکته توجه کنند، و وزارت صمت همین بایستی تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

 رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: دریاچه ارومیه مطالبه ملی وعمومی است و برای همه ما حائز اهمیت است. وزارت نیرو دو تصفیه خانه ارومیه و تبریز را وارد مدار کرد ولی ما از وزارت نیرو می خواهیم که آب را سر تالاب در زمان مناسب تحویل دهد.دوم اینکه مدول شماره دو تصفیه خانه تبریز راه بیفتد که از وزارت نیرو خواستیم که یک مبلغی را تخصیص بدهند و انشاالله ترمیم تونل انتقال هم انجام شود آن 600 مترمکعب آب سد کانی سیب هم به دریاچه برسد و وضعیت رو به بهبود پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
بازی محیط زیستی های فراماسونری برای مردم مظلوم
ایران
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز