پورابراهیمی: کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شود

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۵:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۰۳۴۷
پورابراهیمی: کمیسیون ویژه‌ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت تشکیل شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تشکیل کمیسیون ویژه ای برای نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت شد چرا که ماموریت کمیسیون مشترک طبق آئین نامه داخلی مجلس پس از تصویب قانون به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری ضمن تشکر از هیات رئیسه به دلیل وقتی که به موضوع جوانی جمعیت اختصاص دادند، گفت: درگزارش قرائت شده همکاران و دولت توضیح دادند که بخشی از احکام بودجه اجرایی نشده و 9 حکم مشخص به مرحله اجرا نرسیده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، تصریح کرد: طبق ساختار آئین نامه داخلی مجلس به کمیسیون مشترکی که برای تصویب قانون تشکیل شده، پس از مصوب شدن آن دیگر تشکیل جلسه نمی دهد لذا محدودیت در نظارت بر اجرای قانون وجود دارد چرا که ماموریت کمیسیون مشترک به پایان می رسد.

وی از رئیس مجلس خواست برای این قانون ویژه یک کمیسیون ویژه نظارتی تشکیل شود یا کمیسیون مشترک به وظیفه نظارتی خود ادامه دهد چرا که فقط 7 سال برای اجرای این قانون زمان داریم.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد: ما در هیات رئیسه نمی توانیم پا روی آئین نامه داخلی مجلس بگذاریم اما طبق چیزی که تصویب شده 2 نفر می بایست در مجلس در ستاد ملی جوانی جمعیت حضور یابند و در حال حاضر نیز 2 نفر از نمایندگان خانم در ستاد ملی حاضر می شوند.

قالیباف یادآور شد: از سوی دیگر کمیسیون های تخصصی نیز کار خود را انجام می دهند و امروز نیز دیدید هر 3 کمیسیونی که دخیل بودند گزارش خود را ارائه کردند اما با این حال این موضوع را در هیات رئیسه مطرح خواهیم کرد تا اگر اشکالی بود آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز