یوم الله نهم دی فرصتی برای همگرایی و تقویت انسجام ملی

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۱۶:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۱۰۶۲۱
یوم الله نهم دی فرصتی برای همگرایی و تقویت انسجام ملی
رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی با اعلام شعار محوری مراسم تحت عنوان 'حماسه نهم دی؛ میثاق مردم با رهبری؛ مقابله با جنگ ترکیبی دشمن' گفت: ملت ایران از حماسه 9دی، درس های زیادی گرفت و اگر نیاز به تکرار حماسه هایی چون حماسه 9 دی باشد، در زمان نیاز و در لحظه، این حماسه را تکرار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سومین جلسه بزرگداشت یوم الله 9 دی در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

رئیس ستاد مرکزی یوم الله 9 دی در ابتدای جلسه با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و گرامیداشت یاد و خاطر ، مرحوم رستم قاسمی که نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب و مقابله با تحریم های اقتصادی داشت، گفت: هدف اصلی از برگزاری برنامه های بزرگداشت حماسه 9 دی، تلاش در جهت روشنگری و تحقق جهاد تبیین است و انتظار مقام معظم رهبری نیز پرداختن به این امر مهم در جامعه است. 

نائینی گفت: از جمله اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جلسات ستاد مرکزی یوم الله 9دی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان خادمین صدیق مردم عزیز و ولایتمدار، تعیین شعار محوری تحت عنوان 'حماسه نهم دی؛ میثاق مردم با رهبری؛ مقابله با جنگ ترکیبی دشمن' است. 

وی با اشاره به برگزاری یک‌هفته برنامه‌های بصیرتی و تبیینی به مناسبت یوم الله 9دی در سراسرکشور، گفت: در تمام مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در روز هشتم و نهم دیماه 1401 اجتماع اصلی ویژه مراسم بزرگداشت حماسه ماندگار یوم الله نهم دی برگزار می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی یوم الله 9 دی با اشاره به زمان برگزاری مراسم تهران، گفت: این مراسم در تهران عصر پنجشنبه 8دیماه 1401 در میدان آئینی امام حسین علیه السلام با حضور مردم فهیم و بصیر برگزار می‌شود. 

نائینی در ادامه با قرائت بخش‌هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت و اهمیت جهاد تبیین گفت: ایشان جهاد تبیین را جهاد عظیم این روزگار توصیف کرده و فرمودند، مردم و جوانان ما امروز باید حرف های متقن و مستند بشنوند. جلسات تبیین باید عمومی و فراگیر شود و معرفت دینی و بصیرت سیاسی باید افزایش پیدا کند. 

رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی با اشاره به این که امروز باید به مساله تبیین و روشنگری، بیش از پیش اهمیت داده شود، خاطرنشان کرد: هیچ روزی به اندازه امروز ، نیازمند امیدآفرینی در جامعه و در میان مردم و به ویژه جوانان نبوده ایم و امید به آینده را باید با روش‌های نوین و حرفه ای بازتولید کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: عمل انقلابی به معنای امید داشتن و مهارت تولید امید در جامعه است و این کار نیازمند برنامه‌ریزی مؤثر، روشنگری و تولید محتوای تبیینی در حوزه رسانه و گره‌گشایی در عمل است تا بتوانیم ناممکن‌ها را ممکن ساخته و اعتماد و امید را در جامعه افزایش دهیم. 

نائینی یادآور شد: ما از حماسه 9 دی درس‌های زیادی گرفتیم و اگر نیاز به تکرار حماسه‌هایی چون حماسه 9 دی باشد، ملت ایران در زمان نیاز و در لحظه، این حماسه را تکرار می‌کند اما جنس بزرگداشت این حماسه و برنامه‌های آن از جنس تبیین است و باید بر روح این مراسم و برنامه‌های آن حاکم باشد. 

وی افزود: از فرصت حماسه یوم الله 9دی باید در جهت ارسال پیام‌های امیدبخش در داخل کشور که نتیجه آن، همگرایی و تقویت انسجام ملی باشد، استفاده کنیم چرا که دشمن به دنبال بی ثبات سازی و تکرار تجربه شوم خود در سایر کشورهاست که به لطف خدا و هوشیاری مردم شکست خواهد خورد. 

نائینی افزود: دشمن دست از خصومت بر نمی دارد و با استفاده از تجربیات گذشته، اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی‌های جدیدی می‌کند. بنابراین هر چه بصیرت و هوشیاری جامعه افزایش پیدا کند، سریع‌تر می‌توانیم از این مشکلات و چالش‌ها عبور کنیم. 

رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی گفت: دشمن در فتنه 88 ، هویت انقلاب اسلامی را هدف قرار داد و در لباس حق، به جنگ با انقلاب اسلامی آمد. ولی با پشتوانه مردمی و خروش مردم در 9 دی مواجه شد و باطل السحر توطئه دشمن شد. 

در ادامه جلسه هر یک از اعضای حاضر گزارشی از روند اجرای برنامه‌های دستگاه خود به مناسبت مراسم یوم الله 9دی ارائه کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز