عضو هیئت رییسه مجلس: رفع معضل آلودگی هوای تهران عزم ملی و مشارکت همه ی دستگاه ها را می طلبد

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۸:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۱۳۹۸۵
عضو هیئت رییسه مجلس: رفع معضل آلودگی هوای تهران عزم ملی و مشارکت همه ی دستگاه ها را می طلبد
نماینده تهران گفت: آلودگی هوای تهران چندین متهم دارد و نباید انگشت اتهام را به سمت شهرداری بگیریم و شهرداری تاوان دیگران را بدهد.

سید محسن دهنوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به عوامل متعدد دخیل در ایجاد معضل آلودگی هوای کلان‌شهرها علی‌الخصوص شهر تهران، حل این مشکل را نیازمند عزم ملی و فرادستگاهی دانست و گفت: زندگی شهروندان تهرانی به عنوان پایتخت کشورمان تحت خطر جدی قرار گرفته و اگر باز هم دست روی دست بگذاریم اوضاع بدتر خواهد شد و هر سه قوه باید به وظایف خود در این باره عمل کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: البته در مسئله آلودگی هوا نباید انگشت اتهام را به سوی نهاد خاصی برد چون موضوعی فراسازمانی است. در این میان، به گواه کارشناسان و دلسوزان، شاهد تلاش‌ها برخی مدیران برای عبور از تنگناهای بروکراتیک جهت تامین اعتبار پروژه‌های حل آلودگی هوا بوده‌ایم اما این زحمات کارگشا نبوده است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران علی‌رغم وجود محدودیت‌های بودجه‌ای در سالیان اخیر رویکرد مثبتی را در حل مسئله آلودگی هوای پایتخت داشته است. وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صمت سه وزارت‌خانه کلیدی برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به شهرهای بزرگ هستند و متاسفانه تا کنون وظایف‌شان را تمام و کمال انجام نداده‌اند.

رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس خاطر نشان ساخت: برای حل مشکل آلودگی هوا از تجارب سایر کشورها هم باید استفاده کنیم. قوانین هم وظایف دستگاه‌های مختلف را مشخص کرده‌اند و متخصصان می‌توانند بدون غرض‌ورزی‌های جناحی بررسی کنند که چه سازمان‌هایی در این باره انفعال به خرج داده‌اند. 

دهنوی در انتها ابراز امیدواری کرد سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی اصلی اجرای قانون هوای پاک، بتواند راهبری سایر دستگاه‌های مربوطه را نیز به نحو احسن انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز