سفیر اسبق ایران در عراق در گفت‌وگو با برنا

سیاست گرایش به شرق تقویت شده است/ مکرون به دنبال جای پا برای خودش در منطقه است

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - ۱۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۳۸۹
سیاست گرایش به شرق تقویت شده است/ مکرون به دنبال جای پا برای خودش در منطقه است
سفیر اسبق ایران در عراق گفت: مکرون به این رسیده است که آمریکا دچار لغزش‌هایی در منطقه شده و اکنون باید جاپایی برای خودش پیدا کند، آمریکا در تلاش بود که تاثیر ایران در منطقه کم کند و نتوانست کاری از پیش ببرد.

حسن دانایی‌فر، سفیر اسبق ایران در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، در خصوص نشست بغداد2 و نقش ایران در منطقه گفت: کشورهای منطقه درباره وضعیت، اقتدار و تاثیرگذاری آمریکا دچار تردید و سیاست گرایش به شرق تقویت شده است و این امر به تئوری رو به زوال رفتن آمریکا دامن می زند و قطعا برگزاری این نشست بغداد به این سرعت و بدون مقدمه قبلی بیشتر در این راستا تعبیر می کنم. 

سفیر اسبق ایران در عراق با اشاره به گفت‌وگوی مکرون با رسانه‌ها درباره نقش ایران درتصمیمات منطقه‌ای اظهار داشت: مکرون علاقمند است که خودش را به عنوان کنشگر فعال از طرف غرب در  مسائل خاورمیانه بیشتر نشان دهد و در بحران‌های تشکیل دولت در عراق، بیشتر از هر کسی مکرون تلاش کرد در مسائل داخلی عراق دخالت کند و به آقای مقتدی صدر و مسعود بارزانی پیام‌های مستقیم و غیر مستقیم ارسال می‌کرد.

دانایی‌فر در ادامه با اشاره به بحران‌آفرینی آمریکا در منطقه خاطرنشان کرد: مکرون به این نتیجه رسیده است که آمریکا دچار لغزش‌هایی در منطقه شده و اکنون  باید جاپایی برای خودش پیدا کند، آمریکا در تلاش بود که تاثیر ایران در منطقه کم کند و نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و فشار رسانه‌های غربی و رویکرد ایران ستیزانه آنها تاکید کرد: در این ایام بحث ایران هراسی و ایران ستیزی و ناامنی از سوی رسانه‌های غربی بسیار مطرح شد اما هیچ یک از این رسانه‌ها از اعتراضات فرانسه و اعتصابات در لندن صحبت نکردند. 

سفیر اسبق ایران در عراق گفت: جابجایی قدرت در ابعاد جهانی انجام میشود و این پس لرزه های این موضوع است و شاهد تغییراتی در منطقه غرب آسیا خواهیم بود . 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز