خاندوزی: شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی منتشر می‌شود

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۱۰:۳۰:۴۸
کد خبر: ۱۴۱۸۸۵۹
خاندوزی: شنبه صورت‌های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی منتشر می‌شود
وزیر اقتصاد گفت: در ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت های مالی بخش های دولتی، روز شنبه صورت های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی که عمدتا وابسته به بانک های کشور هستند برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه حیاط دولت اظهار کرد: در ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت های مالی بخش های دولتی، روز شنبه صورت های مالی ۲۰۷ شرکت دولتی که عمدتا وابسته به بانک های کشور هستند برای اولین بار منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: در کنار ۴۰۰ عنوان شفافیت شرکت های پیشین به بیش از ۶۰۰ مورد انتشار، امیدوار هستم تا فروردین ماه رکورد بی سابقه شفافیت هزار شرکت دولتی در سامانه کدآل را پشت سر بگذرانیم که کمک شایانی به اصلاح مدیریت و ضعف بهره وری می‌کند.

خاندوزی با اشاره به درخواست مطرح شده از رییس قوه قضائیه گفت: حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش حدودی ۴۷۰ هزار میلیارد تومان در هیات های بررسی مالیاتی مدت ها معطل مانده بود و متاسفانه وقتی که باید از سوی قضات شاغل گذاشته می شد کمتر بود. 

وزیر اقتصاد ادامه داد: در خواست ما این بود که بتوانیم از قضات بازنشسته و سایر حقوقدانان استفاده کنیم. همانطور که در حوزه املاک تملیکی توانستیم ۲۰ هزارمیلیارد تومان و بیش از هزار خودرو را از مجموع دارایی های انبار های کشور را تعیین تکلیف کنیم. امیدواریم در حوزه مالیاتی هم با این اراده حدید مساله معوقات مالیاتی را در یک اقدام انقلابی به سامان برسانیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای رئیس دولت دوازدهم درباره پر بودن خزانه در پایان دولت قبل اظهار داشت: همانطور که در نامه آقای واعظی به آقای نوبخت که مردادماه پارسال  در فضای مجازیمنتشر شد، خزانه دولت خالی بوده است. اگر منظور ذخایر ارزی بانک مرکزی است، باید گفت در همه سال های گذشته همه روسای بانک های مرکزی بویژه از سال های ۸۹ تا امروز کمک کردند که این اتفاق بیفتد.

خاندوزی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی بود بلکه بالاترین میزان استقراض، انتشار اوراق بدهی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی به مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان ثبت شده بود و می توان گفت نه تنها خزانه خالی بوده بلکه ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بوده است و حتی همه اوراق بدهی که باید تا آخر سال منتشر می شد، در همان نیمه نخست سال استفاده شده بود و دولت مجبور شد در مهر ماه بار دیگر اوراق منتشر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز