حجت الاسلام قرائتی: امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان زکات جمع شده است/ باید بهترین مکان‌ها برای مساجد در نظر گرفته شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۱:۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۶۵۳۳
حجت الاسلام قرائتی: امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان زکات جمع شده است/ باید بهترین مکان‌ها برای مساجد در نظر گرفته شود
رئیس ستاد اقامه نماز در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا در کشور بیش از ۹۵ درصد مساجد هنگام اذان صبح درشان بسته است، گفت: قرار است در نشست امروز با حضور استانداران این مسئله را مطرح کنم در هر شهری دو یا سه مسجد درب شان باز باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در نشست خبری خود که به مناسبت بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز برگزار شد، گفت: مسئله نماز برای اسلام‌نیست، از آدم تا خاتم قدمت دارد، تاریخ نماز مساوی با تاریخ بشریت است. دررابطه با نماز و مسجد ارگان هایی مسئولیتی دارند ولی نماز بچه مدرسه ای ها مسئولیتی نداشت. 

وی در ادامه گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری ستاد اقامه نماز را تشکیل دادیم، ۲۸ اجلاس قبلی همواره با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رییس جمهوران وقت برگزار شدند. در بیست و نهمین همایش نیز مراسم با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رییس جمهور و همچنین وزرای آموزش و پرورش و کشور برگزار می شود.صد ها شعر برای نماز سروده شده است، صد ها مسجد در جاده ها ساخته شده است، در این‌چند سال اموزش و پرورش هر کجا مدرسه ساخته نماز خانه هم ساخته است، در ظهر عاشورا نماز ظهر عاشورا برپا شده است. امسال هم بیست و نهمین اجلاس است و نظرمان بر دانشگاه فرهنگیان است. اینها شغل شان تامین شده است و شغل مقدس معلمی را انتخاب کردند و محور کار ما بچه های دانشگاه فرهنگیان است. 

این استاد اخلاق و تفسیر با بیان این‌جمله که نماز برای من و امثال من‌نیست، گفت: وظیفه ما این است که به نماز برسیم. امتیاز جمهوری اسلامی این است که‌ نماز در آن‌مطرح است. با توجه به اینکه وزرات کشور امکانات بیشتری دارد از آنها درخواست کردیم این اجلاس را برپا کند‌. ما معتقدیم نماز اجباری نیست. ما در مدرسه به کسی نمی گوییم نماز بخوانید چرا که نماز از روی اجبار باطل است ولی برای دانش آموزی که بخواهد نماز بخواند باید جای مناسبی در نظر گرفته شود. بیش از ۹۵ درصد بچه های ما که به جبهه رفته اند بچه های مسجد هستند. اگر کسی دلش برای بچه و فرزندش می سوزد و می خواهد فرزند خوب و صالح داشته باشد، راهش نماز است. 

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: ما در کشور گروه سرود و تواشیح داریم اما یک گروه اذان نداریم تمام کسانی که منطق هستند باید فکری کنند تا بهترین مکان ها را برای مساجد در نظر بگیرند. کما اینکه در کشورهای دیگر نیز می بینیم که بهترین ساختمان را برای کلیسا در نظر می گیرند. متاسفانه برخی از مسئولان ما نسبت به نماز بی تفاوت هستند که این امر خوشایندی نیست. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا در کشور بیش از ۹۵ درصد مساجد هنگام اذان صبح درشان بسته است، گفت: قرار است در نشست امروز با حضور استانداران این مسئله را مطرح کنم در هر شهری دو یا سه مسجد درب شان باز باشد. 

قرائتی در مورد سند بالادستی برای نماز گفت: نماز سند بالادستی نمی خواهد. هر کسی دین دارد بیاید و نماز بخواند و هر کسی هم که ندارد، نیاید. دخانیات نیست که برای آن سند در نظر بگیریم هر کسی باید خودش وظیفه اش را انجام دهد. بنده یک تنه صدها سفر برای بحث زکات داشته ام امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان زکات جمع شده است.

 در این اجلاسیه نزدیک به ۱۰۰۰مقاله و ۳۸۰۰ اثر دریافت شده است.نماز اگر احیا شود. بسیاری اتفاقات خوبی می افتد، همه‌کمالات خدا در نماز جاسازی شده است مثل همه ویتامین ها را که در شیر مادر جا سازی کرده است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز