مصوبه مجلس برای شفافیت مالیاتی معاملات مسکن

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۹:۴۶:۵۹
کد خبر: ۱۴۲۹۱۹۲
مصوبه مجلس برای شفافیت مالیاتی معاملات مسکن
نماینده مردم تبریز در مجلس در جریان ارائه پیشنهادی الحاقی به ماده ۸ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی خواستار شد که مشاورین املاک حق اخذ حق الزحمه به تناسب مالیاتی را به صورت صورتحساب الکترونیکی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(یکشنبه، 9 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با پیشنهاد الحاقی روح اله متفکرآزاد به بند (ر) ماده 8 با 151 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در پیشنهاد الحاقی این نماینده آمده است: مشاورین املاک و شرکت های معتمد موضوع بند (ر) حق اخذ حق الزحمه به تناسب مالیاتی را به صورت، صورتحساب الکترونیکی ندارند و حق الزحمه ایشان به موجب آئین نامه ای که ظرف مدت 3 ماه به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیات وزیران می رسد براساس نرخ ثابت برای هر یک از انواع معاملات محاسبه خواهد شد.

بنابراین گزارش متفکرآزاد در توضیح پیشنهاد الحاقی خود، گفت: با این کار خواستیم میزان دعاوی کاهش پیدا کند، ضمن آنکه ضرری هم متوجه مشاورین املاک نمی شود، هدف قانون کنونی نیز تامین خواهد شد. در واقع انگیزه فعالیت مشاورین املاک در مناطق با ارزش مبادلاتی بیشتر، کاسته می شود یعنی اجازه نمی دهیم با میزان نرخ ساختمان ها و خانه ها و اجاره بهاها بازی شود لذا این پیشنهاد می تواند به کنترل قیمت کمک کند و فرآیند تناسب ارزش معاملات را از میزان حق الزحمه مشاوران املاک خارج می کند.

انتهای پیام/

نظر شما