امیرعبداللهیان: پیام‌هایی را از طرف مقابل برجام از وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم/ جمهوری اسلامی همواره از گفت‌وگوهای منطقه‌ای استقبال می‌کند

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۵:۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۹۴۳۴
امیرعبداللهیان: پیام‌هایی را از طرف مقابل برجام از وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم/ جمهوری اسلامی همواره از گفت‌وگوهای منطقه‌ای استقبال می‌کند
وزیر امور خارجه اظهار داشت: قطر همواره برای بازگشت همه طرفهای برجام به تعهداتشان تلاش می‌کند، امروز پیامهایی را از طرف مقابل برجام از وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم و از تلاش های این کشور برای رساندن طرفین به گام های آخر برای توافق تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود ضمن تبریک به کشور قطر برای برگزاری خوب جام جهانی ۲۰‌۲۲ گفت: در خصوص توسعه همکاری‌های اقتصادی در بخش خصوصی دو کشور گفت‌وگو کردیم و برای سرعت بخشیدن هرچه بیشتر به مناسبات دو کشور اتفاق نظر داشتیم. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگوهای منطقه ای استقبال کرده و مذاکره و مسئولیت پذیری را مقدمه ای برای رسیدن همکاری‌های پایدار کشورهای منطقه‌ای می‌داند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: قطر همواره برای بازگشت همه طرفهای برجام به تعهداتشان تلاش می‌کند، امروز پیامهایی را از طرف مقابل برجام از وزیر امور خارجه قطر دریافت کردیم و از تلاش های این کشور برای رساندن طرفین به گام های آخر برای توافق تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ایده‌هایی را اقای شیخ محمد در خصوص جنگ و بحران در اوکراین را مطرح کردند، دور اول مذاکرات سیاسی با اوکراین ماه‌های گذشته در عمان برگزار شد؛ موضع جمهوری اسلامی ایران درباره اوکراین کاملا مشخص است، مناسبات ایران و اوکراین هم به مفهوم دشمنی با طرف دیگر نباید گذاشته شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر فلسین بیان داشت: موج بی سابقه اقدامات رژیم صهیونیستی در جنین با شهادت ۳۱ فلسیطنی همراه بوده است ، امیدواریم که مقاومت فلسطین پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی بدهد.

امیرعبداللهیان مطرح کرد: در موضوع افغانستان به تفصیل گفت‌وگو کردیم و مایلم در اینجا تاکید کنیم ضمن اینکه سطحی از مناسبات را با هیات حاکمه در جریان داریم بر تشکیل دولت فراگیر تاکید داریم و منع زنان افغانستانی از تحصیل مغایر با دین رحمانی اسلام میدانیم و ایران آمادگی دارد امکانات و هر لجستیکی را برای ارتقا دانش و فعالیت پررونق مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار دختران و زنان افغانستان قرار دهد.

امیرعبداللهیان در خصوص حملات شب گذشته اصفهان در پاسخ به خبرنگار الجزیره گفت: در ادامه تلاشهایی که برای ناامن سازی ایران انجام دادند این اقدام بزدلانه انجام شده است و چنین اقداماتی نمی‌تواند تاثیری بر نیت و اراده متخصصان ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز