برگزاری مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی

۱۴۰۱/۱۱/۲۱ - ۱۴:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۳۴۹۳۱
برگزاری مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی
مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی کره جنوبی، نمایندگان شرکت‌های اقتصادی و مراکز فرهنگی، پژوهشی، علمی و برخی رسانه‌ های کره ای، و تعدادی از هموطنان مقیم، در سئول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شامگاه پنجشنبه 20 بهمن 1401، با حضور جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی کره جنوبی، نمایندگان  شرکت‌های اقتصادی و مراکز فرهنگی، پژوهشی، علمی و برخی رسانه‌ های کره ای، و تعدادی از هموطنان مقیم، در سئول برگزار شد.

در این مراسم، سعید بادامچی شبستری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول، ضمن خیر مقدم به حضار، پیرامون انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن، اصول اساسی سیاست خارجی ایران و مناسبات دو جانبه تاریخی ایران و کره جنوبی، سخنانی را ایراد کرد.

سفیر کشورمان اظهار داشت: بیش از چهار دهه است که ایرانیان از طریق سازوکارهای دموکراتیک، در تعیین سرنوشت سیاسی - اجتماعی خود نقش اساسی دارند. مردم و دولت ایران در بیش از چهار دهه گذشته با وجود توطئه‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان با توسل به جنگ تحمیلی و تحریم و تروریسم اقتصادی فشار حداکثری، و در آخرین نمونه جنگ ترکیبی، دستاوردهای فراوان علمی، اقتصادی و فناوری را بدست آورده که در عرصه خودکفایی محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی، فناوری نانو، انرژی صلح آمیز هسته ای و ... تبلور یافته و آمار و ارقام موسسات معتبر بین المللی حکایت از پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران به خصوص در عرصه علمی و فناوری دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم که پس از گذراندن یک دوره بسیار سخت سه ساله به دلیل محدودیت های قرنطینه ای همه گیری کرونا برگزار شد، خاطرنشان ساخت: در تاریخ شصت ساله مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی، این روابط همواره فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون که در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شصت و یکمین سال روابط دو کشور قرار داریم، متأسفانه در حال عبور از یک دوره چهار ساله رکود در روابط دو کشور در بخش های اقتصادی و سیاسی می باشیم که به دلیل تبعیت طرف کره ای از تحریم های ناعادلانه و سیاست های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران، متأسفانه روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و کره جنوبی را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان، ضمن تأکید بر تلاش بیشتر حافظان و امانتداران دستاوردهای نسل های گذشته در راستای توسعه و تقویت ارتباطات و مناسبات همه جانبه، نسبت به گسترش روابط و همکاری هر چه بیشتر هر دو کشور در تمامی زمینه ها و انتقال شایسته و صحیح این امانت بزرگ به نسل های آینده، ابراز امیدواری کرد.

در ادامه، آقای چان جونگ بِه، وزیر سابق دادگستری کره جنوبی و رئیس شورای کره و ایران، در سخنانی، ضمن اشاره به تاریخچه روابط دو ملت کره جنوبی و ایران، بر ضرورت گسترس مناسبات در کلیه زمینه ها تأکید و ابراز امیدواری کرد، به زودی شاهد توسعه روابط همه جانیه دو کشور باشیم.

 در حاشیه مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، کلیپ ها و تصاویری از تاریخ و تمدن ایران زمین و همچنین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، که با استقبال مهمانان مواجه گردید.

انتهای پیام/

نظر شما