موسوی: تعدادی از عاملان و مسببان التهاب در بازار ارز دستگیر شدند

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۰۹۹۸
موسوی: تعدادی از عاملان و مسببان التهاب در بازار ارز دستگیر شدند
سید نظام‌الدین موسوی گفت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس پیرامون مسائل ارزی کشور مقرر شد که کمیته هماهنگی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت و سایر دستگاه‌های مربوطه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران در خصوص کمیته مشترک مجلس و دولت، گفت: پیشنهادی مطرح شد برای اشراف بیشتر در عرصه مسائل ارزی کشور کمیته مشترکی شامل نمایندگانی از دولت و نمایندگانی از  مجلس و سایر دستگاه ها و نهادهایی که ذینفع هستند در این موضوع شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در گزارشی که ارائه شد سه مرحله مواجهه دولت فعلی با سه بحران را مطرح کردند که دو بحران قبلی را دولت پشت سر گذاشت ، بحران اول مواجهه با وضعیت زمان به دست گرفتن دولت بوده که در شرایط اقتصادی کشور مناسب نبوده است؛  دوران بعدی هم جنگ ترکیبی بود که دشمن به راه انداخت که رد کردیم و اشاره به دوره کرونا داشتند که رد کردیم و قاطعانه اعلام کردند.

موسوی گفت: انشاالله با تمهیداتی که دیده شده بتوانیم این بحران ارزی را هم پشت سر بگذاریم و دولت اجازه نمی دهد که از این زاویه معیشت مردم دچار مشکل شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: دشمن درصدد است از طریق تعیین نرخ‌های ساختگی بازار ارز را برهم بزند. همچنین برخی از سیاست‌های ارزی و اقتصادی شکست خورده گذشته سبب بی‌اعتمادی مردم شده است این زمینه را فراهم کرده تا در بازار غیررسمی و توسط عناصری که عمدتا از خارج کشور صحنه‌گردان هستند نرخ دلار را بالا ببرند و مداخله ساختارشکنانه در بازار ارز داشته باشند.

 وی در ادامه تصریح کرد: برخی از این افراد درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند. وزیر اقتصاد گزارشی از حساب‌های متعددی که در داخل و خارج کشور سعی داشتند در بازار ارز مداخله مخرب داشته باشند، ارائه کرد که عمدتا این افراد توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شده و با آنها برخورد صورت گرفته است. برخی از مداخلات مخرب در جهت تخریب بازار است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز