رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: ۷ قلاده یوزپلنگ ماده در طبیعت کشور زندگی می‎کنند

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۲۹۹۲
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:  ۷ قلاده یوزپلنگ ماده در طبیعت کشور زندگی می‎کنند
سلاجقه گفت: چون پیروز شیر مادر مصرف نکرده بود از لحاظ بنیه ای ضعیف بود و در این ده ماه شرایط قرنطینه‌‎ای بود و با توجه به مسائل گوارشی و کلیوی بحث یبوست مطرح بود و از لحاظ شرایط استخوان بندی و حرکتی هم مشکل داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یک فرآیند کاملا آزمایشی در کشور اتفاق افتاد که در دنیا بی سابقه بود و خود این توله یوزها و فرایند تولدشان از قبل اتفاقاتی افتاد که یک چرخه علمی بود و دو تای همتای آنها روز اول تلف شدند. 

وی افزود: چون پیروز شیر مادر مصرف نکرده بود از لحاظ بنیه ای ضعیف بود و در این ده ماه شرایط قرنطینه ای بود و با توجه به مسائل گوارشی و کلیوی بحث یبوست مطرح  بود و از لحاظ شرایط استخوان بندی و حرکتی هم مشکل داشت.

رئیس سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: متخصصین اعتقاد دارند که تکثیر در حیات وحش برای گونه یوزها انجام نمی شود گونه یوز انتخابش در طبیعت سنگین است و سخت است که حاملگی برایش در شرایط طبیعی اتفاق بیفتد و این که یوز تلف شد و دغدغه مردم برای ما مهم است و مردم در کنار محیط زیست هستند و باید پاسخ بدهیم. 

سلاجقه اظهار داشت: مردم در کنار محیط زیست هستند و باید به مردم پاسخ بدهیم؛ کل چرخه‌ای که اتفاق افتاد دستاورد علمی برای ما و دنیا داشت و از متخصصین داخلی استفاده کردیم و همه ظرفیت های دامپزشکی داخل کشور و خارج از کشور و متخصصی از آفریقای جنوبی در این ده ماه کنار کار قرار گرفتند و بحث دیالیز اتفاق افتاد که از نوع سه فاق بود که شکم حیوان باید باز می‌شد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این حیوان همه امکانات سازمان  محیط زیست کشور را در تراز عالی به خدمت گرفتیم و کار خوب انجام شد و ما بطور طبیعی 7 تا ماده یوز در کشور دیده شده که هر کدام دو تا توله یوز همراهشان هست و در استان اصفهان عباس آباد یک یوز نر مشاهده شده است و ما از لحاظ یوز وضعیت خوبی ایران پیدا کرده است 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز