هانی‌زاده: آمریکا به میز مذاکره باز می‌گردد/ اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازمان انرژی اتمی سازنده بود

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۰:۳۱
کد خبر: ۱۴۴۶۵۹۵
هانی‌زاده: آمریکا به میز مذاکره باز می‌گردد/ اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازمان انرژی اتمی سازنده بود
هانی‌زاده با بیان اینکه عملکرد سازمان انرژی اتمی ایران کاملا مبتنی بر منافع ملی است، گفت: باتوجه به اتهام زنی هایی که در خصوص غنی سازی 84 درصدی در مورد ایران صورت گرفت، اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازمان انرژی اتمی ایران و همکاری با آژانس بسیار سازنده بود.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا در خصوص رویکرد جدید آمریکا نسبت به ایران گفت: سفر مدیر کل آژانس بین المللی هسته ای به ایران و موضع گیری مثبت شورای حکام پس از گزارش مدیر کل آژانس نشان می دهد که رویکرد جدیدی در خصوص فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به وجود آمده است.

وی افزود: در طول سال های اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی یک جریان سازی و اتهام زنی سنگینی علیه ایران داشتند لذا با این گزارش و دیداری که مدیر کل آژانس با مقامات در ایران داشتنند در تغییر رویکرد آمریکا و برخی از شخصیت های تاثیرگذار کنگره آمریکا موثر بوده است. 

 شکاف سنگینی میان کابینه نتانیاهو و کاخ سفید بوجود آمده است 

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون تیم جو بایدن با کابینه نتانیاهو و رفتارهای تهاجمی این کابینه نسبت به مردم مقدمه آغاز یک انتفاضه جدید را رقم می زند که کاملا مخالف هستند؛ شکاف سنگینی میان کابینه نتانیاهو و کاخ سفید بوجود آمده است و این در موضع گیری برخی از مقامات کاخ سفید نسبت به برنامه هسته ای ایران موثر بوده است. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: به نظر می رسد که در سال 1402 آمریکا تلاش خواهد کرد که یک رویکرد جدیدی نسبت به ایران داشته باشد و احتمال این وجود دارد که به میز مذاکره باز گردد و برخی از تحریم های اعمال شده علیه ایران را لغو کند ایران با توجه به سلسله حوادثی که اخیرا شاهد بوده است به یک نقطه ثباتی رسیده است و شفاف سازی فعالیت هسته ای ایران و همکاری ایران با آژانس همه اینها در رویکرد برخی از مقامات کنگره نسبت به ایران موثر بوده است. 

رفتار سازمان انرژی اتمی در تغییر معادلات غرب و آژانس کاملا مثبت بوده است

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه عملکرد سازمان انرژی اتمی ایران  کاملا مبتنی بر منافع ملی است، گفت: باتوجه به اتهام زنی هایی که در خصوص غنی سازی 84 درصدی در مورد ایران صورت گرفت، اطلاع رسانی به موقع و شفاف سازمان انرژی اتمی ایران و همکاری با آژانس بسیار سازنده بود.

وی افزود: رفتار سازمان انرژی اتمی کاملا در تغییر معادلات مربوط به برجام، جهان غرب و آژانس بین المللی هسته ای کاملا مثبت بوده است و این مسئله یک پیروزی اطلاع رسانی و فنی برای سازمان انرژی اتمی در ایران تلقی می‌شود و همچنین نشانگر این است که با فعالیت صلح آمیز توانسته اند تاثیر مثبتی بر افکار عمومی غرب داشته باشند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما