امیرعبداللهیان خواستار افزایش مبادلات تجاری میان ایران و بلاروس شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۲۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۸۳۸
امیرعبداللهیان خواستار افزایش مبادلات تجاری میان ایران و بلاروس شد
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار با آلیینیک وزیر امور خارجه بلاروس طیف وسیعی از زمینه های همکاری های دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، کنسولی و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی و همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار با آلیینیک وزیر امور خارجه بلاروس طیف وسیعی از زمینه های همکاری های دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، کنسولی و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی و همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافقات صورت گرفته بین دو کشور بویژه در حوزه های اقتصادی، خواستار تسریع در اجرای آنها بمنظور افزایش مبادلات تجاری، انجام طرح های مشترک صنعتی و همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شد.

وزیر خارجه بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با تحریم های غیرقانونی خواستار استفاده از تجارب کشورمان در این زمینه شد.

وی همچنین با اشاره به روند رو به افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور بر علاقمندی بلاروس برای استفاده از زیرساخت های حمل و نقلی کشورمان بمنظور ترانزیت محصولات صادراتی خود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

طرفین بر اهمیت تسهیل امور کنسولی تجار و رانندگان ترانزیت دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما