در پاسخ به برنا؛

ستایشی: ۶ نفر در تهران به اتهام قاچاق ارز دستگیر شدند/ در آذربایجان غربی دو باند بزرگ با ۷.۵ میلیون یورو دستگیر شدند

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۰:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۸۵۹۴
ستایشی:  ۶ نفر در تهران به اتهام قاچاق ارز دستگیر شدند/ در آذربایجان غربی دو باند بزرگ با ۷.۵ میلیون یورو دستگیر شدند
سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: ۶ نفر در تهران به اتهام قاچاق ارز دستگیر شدند و برای تعدادی دستور دستگیری صادر شده است که‌این کار در شرف تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آخرین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا صبح امروز برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با گزارش دستگاه قضا از دستگیری اخلالگران بازار ارز گفت: در بحث اخلال گری در نظام ارزی و ارز فردایی، در برخی استان های کشور افرادی دستگیر شدند ، پرونده این افراد در دادسرای حوزه قضایی مربوطه مطرح رسیدگی است و تحقیقات تکمیلی صورت می‌گیرد و انشالله پس از نتیجه اطلاع رسانی می شود. اما نسبت به تهران، به عنوان‌نمونه ۶ نفر در تهران به اتهام قاچاق ارز دستگیر شدند و برای تعدادی دستور دستگیری صادر شده است که‌این کار در شرف تکمیل شده است. عمده ی اتهامات ناظر بر اقدامات افراد در بازار معاملات طلا و ارز فردایی است در استان های مختلف هم گزارش داریم که عرض می‌کنم.

وی در همین راستا ادامه داد:  در استان آذربایجان غربی در روزهای اخیر ۲ باندی که با قاچاق بیش از ۷ و نیم‌میلیون یورو در دو شهرستان آذربایجان قصد اخلال  در نظام ارزی داشتند شناسایی و  ۶ نفر بازداشت شدند. متهمان در یکی از دو شهرستان اقدام به دریافت ارز مسافرتی نموده و ارز ها را در بازار می فروختند و متهمی با ۴۳۸ شخص مراوده ارزی داشته و معادل ۸۷۱  هزار و ۹۷۲ یورو از صرافی دریافت کرده و همدست وی با ۲۵۴ شخص مراوده ارزی داشته و معادل ۵۰۲ هزار و ۸۳۸ یورو  ارز مسافرتی دریافت کرده که نامبردگان در ۱۱ اسفند ماه سال جاری بازداشت و  روانه زندان شدند. در یک شهر دیگر آذربایجان شرکتی بوده در زمینه قاچاق ارز که از کارت کولبری سو افتاده کرده که مورد تعقیب واقع شده که ۴ نفر بازداشت شده و یک متهم به اتهام‌مباشرت در قاچاق حرفه ای به میزان یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۹۰۱ یورو متهم و متهم دیگر به‌میزان یک میلیون و ۹۰۰هزار یورو و متهم دیگر به میزان ۶۰۰ هزار یورو بازداشت و تفهیم اتهام شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز