عین اللهی: ۱۵هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد/ سال ۱۴۰۲ به سمت پیشگیری و بهداشت بیشتر مردم پیش خواهیم رفت

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۰:۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۵۲۵۴۰
عین اللهی: ۱۵هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد/ سال ۱۴۰۲ به سمت پیشگیری و بهداشت بیشتر مردم پیش خواهیم رفت
وزیر بهداشت گفت: در سال آینده برنامه وزارت بهداشت این است که در بحث پیشگیری بیشتر کار کند و به سمت تقویت بهورز و مراقبت بهداشت و درمان پیش برویم و مشوق هایمان را در نظام ارجاع قرار می دهیم.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت در سال 1401 چه کرده است؟ گفت:  درسالی که گذشت وزارت بهداشت با توجه به نیاز مردم یکی از وزارتخانه های پرکار دولت بود. شخصا بیش از صد سفر استانی انجام داده ام و حتی به برخی استان ها بیش از چهار بار سفر کرده ام.

وی در ادامه بیان‌ کرد: حدود 15 هزار تخت جدید بیمارستانی احداث کرده ایم، کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) را افتتاح کردیم و یک بیمارستان دیگر در ایام ماه مبارک افتتاح خواهد شد، در کلان بیمارستان شهدای تجریش که نزدیک هزار تخت دارد و انواع واقسام خدمات پیشرفته را در آن ایجاد کردیم، 2 هزار خانه بهداشت  ایجاد شد، حدود 10 هزار پزشک و دندانپزشک در کشور توزیع شده است که 70 درصد در مناطق محروم بود و حدود 2800 متخصص را در کل کشور توزیع کردیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: نزدیک 10 هزار و 600 دانشجوی پزشکی شروع به تحصیل کردند و 25 درصد افزایش تخصصی دستیاری در کشور داشتیم و حدود 43 درصد دانش بنیان ها در سالی که گذشت افزایش پیدا کرده است. در مورد کرونا بیش از 25 درصد مردم واکسینه شدند و ما جزو کشورهای موفق در درمان کرونا بودیم که از موفقت های بزرگ بود.

عین اللهی درپاسخ به این سوال که نقشه راه وزارت بهداشت برای سال 1402 چیست؟ خاطر نشان کرد: ما به سمت پیشگیری و بهداشت بیشتر مردم پیش خواهیم رفت، پزشک خانواده را افزایش خواهیم داد، وقتی که پزشکی خانواده می گوییم فکر می کنند که پزشکی است در صورتی که اسم لاتین آن فمیلی مدیسین است که این به معنای پزشکی نیست یعنی سلامت و وقتی این سلامت ایجاد می شود که ما سیستم پیشگیری و بهداشت را تقویت کنیم .

وزیر بهداشت گفت: در سال آینده برنامه وزارت بهداشت این است که در بحث پیشگیری بیشتر کار کند و به سمت تقویت بهورز و مراقبت بهداشت و درمان پیش برویم و مشوق هایمان را در نظام ارجاع قرار می دهیم. 

عین اللهی تصریح کرد: خبر خوب در پایان سال اجرای طرح سلامت بخش بود که با توجه به فرمایشات ریاست جمهوری قرار است که خدمات بستری پزشکی را در سه استان بوشهر، کردستان و خراسان جنوبی رایگان کنیم که اگر مردم از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده در جمعیت زیر 20 هزار نفر به مرکز درمانی معرفی شوند کل خدمات آنها رایگان است و در روزهای آخر سال بهره برداری شد و با توجه به منابع که تخصیص داده می شود این طرح را گسترش خواهیم داد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما