رئیس جمهوری چین: از بهبود بیشتر روابط ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۳۹۹۹
رئیس جمهوری چین: از بهبود بیشتر روابط ایران و عربستان حمایت می‌کنیم
رییس جمهوری چین در تماس تلفنی روز گذشته خود با ولیعهد عربستان با تاکید دوباره به تعهد پکن در حمایت از بهبود بیشتر روابط ریاض و تهران، نسبت ادامه روند توسعه روابط دو کشور پس گفت‌وگوهای اخیر در پکن ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شی جین پینگ در تماس تلفنی روز سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نسبت به ادامه حفظ روحیه حسن همجواری و بهبود روابط تهران و ریاض بر اساس نتایج گفت‌وگوهای پکن ابراز امیدواری کرد و افزود پکن آمادگی خود برای حمایت از روند پیگیری مذاکرات اخیر اعلام می‌کند.

وی در این گفت‌وگو با تاکید بر تاثیر مثبت توافق ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط سیاسی بر بهبود اتحاد و همکاری‌ها میان کشورهای منطقه، نتایج این توافق را در بهبود روابط بین دو کشور سازنده دانست.

رییس جمهوری چین همچنین خاطر نشان کرد: موج اخیر ایجاد شده در جهت تنش زدایی میان کشورهای منطقه به طور کامل نشان می‌دهد که حل و فصل مناقشات از طریق مذاکره و گفت‌وگو با خواسته مردم و منافع تمام کشورها هم سو است.

ولیعهد عربستان نیز در این گفت‌وگو از ابتکار و حمایت چین و تلاش‌ها برای توسعه روابط همسایگی بین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت چین نفش سازنده و فزاینده‌ای در امور بین‌المللی و منطقه‌ای ایفا می‌کند.

رییس جهموری چین همچنین با اشاره به روابط دوجانبه پکن و ریاض تصریح کرد که روابط دو کشور در بهترین شرایط قرار دارد.

بن سلمان نیز با اشاره به چین به عنوان شریک مهم عربستان سعودی و تمایل ریاض برای گسترش روابط دوجانبه با پکن گفت که کشورش اهمیت زیادی برای توسعه روابط با چین قائل است.

انتهای پیام/

نظر شما