امیرعبداللهیان: هر گونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیه مردود می‌دانیم

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۵۴۰۷۹
امیرعبداللهیان: هر گونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیه مردود می‌دانیم
نشست خبری وزیرامورخارجه کشورمان با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه مسکو برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری حسین امیرعبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان با سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در محل وزارت خارجه مسکو برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این نشست خبری مشترک با وزیر خارجه روسیه گفت: ما در این گفت‌وگوها آخرین وضعیت توافقات برای امضای همکاری‌های راهبردی و بلندمدت بین دو کشور را بررسی کردیم و در مرحله پایانی هستیم. امیدواریم در آینده نزدیک برای امضای این توافقنامه میزبان آقای لاوروف باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص تحولات جاری در قفقاز تمرکز ویژه ای را در گفت‌وگوهای خود داشتیم و تداوم تنش در این منطقه را به نفع هیچ کدام از طرفین جمهوری اذربایجان و ارمنستان نمیدانیم و امنیت در این منطقه را به نفع صلح و ثبات و امنیت در منطقه می دانیم و تلاش برای تغییرات ژئوپلتیک منطقه را عاملی برای پیچیده تر شدن هرچه بیشتر وضعیت در منطقه میدانیم لذا معتقدیم هستیم که باید از طریق مکانیزیم ۳+۳ و سایر مکانیزم‌های موجود و به دور از روش های توسل به زور مسائل در این منطقه حل و فصل شود.

وزیر امورخارجه ادامه داد: با همکار و برادرم آقای لاوروف اتفاق نظر داریم که این نشست در آینده در تهران برگزار شود. امیدوار هستم که نتیجه این نشست و تلاش‌ها منجر به حل و فصل مسالمت آمیز مسائل شود. ما هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیهی که باشد مردود می دانیم و معتقد هستیم که باید از طریق گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی طرف های مختلف در این موضوع قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز