آرای نمایندگان مجلس شفاف شد/ ارکانی: مجمع تشخیص قانون شفافیت قوای سه گانه را تعیین‌تکلیف کند

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۴۰۹۱
آرای نمایندگان مجلس شفاف شد/ ارکانی: مجمع تشخیص قانون شفافیت قوای سه گانه را تعیین‌تکلیف کند
نماینده مجلس یازدهم گفت: با توجه به اینکه این طرح مطالبه مردم از مجلس یازدهم است، نمایندگان اعلام داوطلبی کردند و بیان کردند تا زمان اعلام‌نظر مجمع تشخیص که به منزله تصویب نهایی قانون است، مجلس داوطلبانه آرای را اعلام خواهند کرد.

احسان ارکانی، نماینده‌ مردم‌نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه درگفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با راه اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان گفت: تصویب طرح شفافیت یکی از مطالبات مردم از مجلس یازدهم بود، از ابتدای تشکیل مجلس بنده و تعدادی از نمایندگان این موضوع را به صورت جدی دنبال کردیم و علیرغم تمامی فشار ها طرح شفافیت به صورت جامع تصویب شد و شفافیت مشمول تمام قوای سه گانه شد.

وی ادامه داد: این طرح در شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شده بود که سرانجام طبق نظر شورای نگهبان ایرادات برطرف شد ولی پس از آن نیز با ایراداتی از سوی مجمع تشخیص مواجه شد که اکنون برای دو مورد اختلافی که وجود دارد، مجمع تشخیص هنوز در این خصوص تعیین‌تکلیفی نکرده و طرح فعلا بلاتکلیف است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه این طرح مطالبه مردم از مجلس یازدهم است،  نمایندگان اعلام داوطلبی کردند و بیان کردند تا زمان اعلام‌نظر مجمع تشخیص که به منزله تصویب نهایی قانون است، مجلس داوطلبانه آرا را اعلام خواهند کرد. سامانه ‎شفافیت آرای نمایندگان بصورت آزمایشی در سایت trvotes.parliran.ir‎ فعال شد.به تدریج آرای نمایندگان بیشتری اضافه خواهد شد و پس از ابلاغ قانون شفافیت قوای سه گانه، رسما فعالیت خواهد کرد و آرای مهمی شفاف می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که قانون شفافیت مطالبه مردم است و باید هرچه سریع تر مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر نهایی خود را ابلاغ کند. 

ارکانی افزود: این امکان برای دولت و قوه قضائیه  وجود دارد که مشابه مجلس کار را عملیاتی کند، مثلا در قانون آگده است که تمام‌جلسات هیئت وزیران به صورت شفاف و علنی باشد یعنی هم متن مذاکرات آن علنی باشد و هم هر مصوبه هیت وزیران که با رای گیری اکثریتی وزاری کابینه است مشخص بشود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز