افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان با حضور رئیس‌جمهور

۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - ۱۳:۲۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۵۸۰۰
افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان با حضور رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت ‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.

در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، ۶۴۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این ۱۷۴ روستا بخشی از این ۶۴۰ روستا هستند.

تاکنون مشکل آب شرب ۱۷۵۳ روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

اسکله آبگیر، دو واحد پیش ته‌نشینی، دو واحد زلال ساز، یک واحد دفع لجن، حوضچه مقسم، اختلاط سریع و فیلترهای تحت فشار از اجزای اصلی این تصفیه‌خانه است.

رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح خط برق بنه‌باشت و افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبیاری جهت شبکه آبیاری مدرن اراضی کشاورزی منطقه را افتتاح کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور دکتر رئیسی افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز