سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با برنا تشریح کرد

جزئیات و نتایج سفر اصحاب رسانه به سوریه و لبنان

۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۶:۵۳:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۵۵۲۵
جزئیات و نتایج سفر اصحاب رسانه به سوریه و لبنان
صدرالحسینی در خصوص بازدید میدانی اصحاب رسانه از سوریه و لبنان گفت: یقینا یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر در بازنمایی اندیشه‌های حوزه مقاومت به ویژه در حوزه جغرافیایی سوریه با بیان دیدگاه و اظهار نظر اصحاب رسانه اتفاق افتاد که توانستند مسائل و موضوعات مقاومت را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانند .

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا در خصوص ابعاد سفر مدیران و سردبیران رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان گفت: یقینا یکی از دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر در بازنمایی اندیشه‌های حوزه مقاومت به ویژه در حوزه جغرافیایی سوریه با بیان دیدگاه و اظهار نظر اصحاب رسانه اتفاق افتاد که توانستند مسائل و موضوعات مقاومت را به خوبی به سمع و نظر مردم برسانند .

وی با بیان اینکه این سفر و بازدید با حضور 30 نفر از نمایندگان رسانه های مختلف در دو کشور سوریه و لبنان برگزار شد، تصریح کرد: سوالاتی برای اصحاب رسانه درباره این 12 سال وجود داشت که به نظر می‌رسد این سفر توانست ابهامات را در این رابطه حل و فصل کند و به سوالات آنها در خصوص شرایط سوریه و لبنان پاسخی روشن و میدانی داده شود.

صدرالحسینی با اشاره به نشست‌ و دیدارها با مقامات کشور سوریه و لبنان در این سفر 6 روزه، ادامه داد: ضمنا بازدید میدانی این خبرنگاران از مناطق تحت تصرف و تونلهای ایجادشده توسط تروریست‌ها در دمشق و منطقه مارون‌الراس (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) توانست بسیاری از خواسته‌های رسانه‌های تاثیر گذار در داخل کشور را پاسخ دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت‌وگوهای دو یا چندنفره با فرماندهان میدانی کشور سوریه و مقامات مستشاری جمهوری اسلامی ایران در این کشور را عامل نزدیکی دیدگاه‌ها دانست و اظهار داشت: این دیدار و گفت‌وگوها به شناخت دقیق‌تر و بیشتر اصحاب رسانه نسبت به شرایط جغرافیایی، شرایط موجود و اقدامات مقاومت در لبنان، سویه و فلسطین کمک کرد. 

وی افزود: البته حتما افراد به میزان علاقه و مطالعات خود می‌توانند این بازدید رسانه‌ای و میدانی را پرورش داده و به افکار عمومی منتقل می‌کنند. 

صدرالحسینی با اشاره به حضور افراد از طیف‌های مختلف سیاسی در این دو کشور گفت: به نظر می‌آید زمانی که از مرزهای ایران خارج می‌شویم همه طیفهای سیاسی به موضوعی به نام منافع ملی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد کامل داشته و به هیچ عنوان در این سفر خطوط سیاسی داخلی دیده نشد. 

وی با اشاره به یکپارچگی در میان طیف‌های مختلف سیاسی در این سفر تاکید کرد: هم صدایی، همدلی بسیار مناسبی در حوزه مسائل منافع ملی و اعتلا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در لحظه به لحظه این دیدار و همچنین آرامش و همدلی و گفت‌و‌گوهای دوستانه چالشی اما بدون منازعه از جانب همه اصحاب رسانه و طیف های سیاسی مشهود بود . 

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز