مخبر: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین المللی بروزرسانی شود

۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ۱۲:۳۰:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۷۴۱۴
مخبر: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین المللی بروزرسانی شود
جلسه هیات وزیران صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و ضمن بررسی برخی پیشنهادات دستگاههای اجرایی، تصمیماتی در بخش های مختلف اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مخبر در این جلسه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خرمشهر، بر لزوم توجه به موضوع بهره وری به عنوان یکی از مولفه های اصلی توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در تمامی بخش های کشور بهره وری آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار داشت: باید جریانی برای توجه به بهره وری در تمامی ارکان کشور آغاز شود و به خصوص در آموزش و پرورش و دانشگاههای کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مخبر وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد توسعه بهره وری را به طور ویژه در برنامه های آموزشی پیاده کنند تا به عنوان الگو و نمونه در سایر دستگاهها و بخش ها نیز به این مقوله توجه دوچندان شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه گاهی به بهره وری نگاهی سطحی می شود و مفهوم آن به افزایش ساعت کاری تنزل پیدا می کند، تصریح کرد: بهره وری در هر یک از زمینه های تولید، آموزش، انتقال تکنولوژی و سایر حوزه ها باید متناسب با وظایف و مسئولیت ها تعریف شود.

مخبر از معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز خواست برنامه ای جامع برای توسعه بهره وری، نه تنها برای دولت بلکه برای تمام بخش های کشور تدوین کند تا شاهد توجه جدی به این موضوع در تمامی حوزه ها باشیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور اشاره کرد و گفت: نقشه راه اقتصادی کشور باید متناسب با توسعه دیپلماسی و شرایط بین المللی بروزرسانی شود و نمی توان نقشه ای ثابت برای تجارت و اقتصاد کشور تدوین کرد. لازم است گروهی از کارشناسان و متخصصین در این زمینه فعال شوند و ضمن رصد مستمر و دقیق شرایط بین المللی و شرایط دیپلماسی کشور، نقشه راه اقتصادی و تجاری کشور را بروزرسانی و برنامه ها را متناسب با شرایط ابلاغ کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با یادآوری طرح ها و پروژه های بزرگ پتروشیمی که در سواحل کشور در دست اجرا قرار دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ شهر زنجیره پتروشیمی در سواحل کشور طراحی شده که مراحل مقدماتی سه مورد از آنها آغاز شده و دو پالایشگاه بزرگ در سواحل مکران و دیگری در بندرعباس در دستور کار قرار دارد که البته امور مرتبط با اجرای پروژه های بزرگ قدری زمان‌بر است اما دولت با جدیت آنها را پیگیری می‌کند.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود توفیقات ورزشی اخیر به خصوص در بخش بانوان را به جامعه ورزشی و مردم کشور تبریک گفت و بر لزوم کمک به پیشرفت ورزش کشور و به ویژه ورزش بانون تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز