امیر خواجه فرد: ساخت دومین هواپیمای سیمرغ در دستور کار قرار گرفت

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۵:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۸۰۴۸۹
امیر خواجه فرد: ساخت دومین هواپیمای سیمرغ در دستور کار قرار گرفت
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مطرح کرد: فرآیند پیشرفت فروند دوم هواپیمای سیمرغ بین 30 تا 35 درصد صورت گرفته و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار دفاعی-امنیتی خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ دوم «افشین خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: تست های زمینی هواپیمای سیمرغ به صورت مفصل بر اساس استانداردها آغاز شده است و  دیروز به مرحله‌ای رسید که برای انجام پرواز بال گشایی  آماده شدیم. 

وی با بیان اینکه "پرواز سیمرغ موفق بود" توضیح داد: با گروه پروازی و تیم فنی که پرواز را رصد می‌کردند اطلاعات بازخوانی شد و دیروز به نحو احسن و بدون هیچ مشکلی این پرواز انجام شد و با توجه به استانداردهایی داریم که در زمان لندینگ عقبه فرود هواپیما را نباید ببندید. 

امیر خواجه‌فرد افزود: پرواز مدتش کوتاه است و در کل حدود 20 دقیقه عملیات پرواز داشتیم و ارتفاع و سرعت پروازی بر اساس استانداری تعریف می شود؛ این ملاحظاتی است که در پرواز بال گشایی داشتیم که بخوبی انجام شده است.

این مقام عالیرتبه نظامی در خصوص میزان بومی بودن این هواپیما اظهار داشت: در کشور برنامه ساخت هواپیمای مسافربری در کلاس توربوپراپ تعریف شده و به موازات آن هواپیمای ترابری که اسم سیمرغ را دارد کارش انجام شده بود .

وی ادامه داد: در این هواپیما به دنبال هواپیمای ترابری سبک هستیم؛ حدود 8 سال کار تست‌ها، محاسبات، آزمون، ساخت و آزمون پروازی به درازا انجامید و از این به بعد هواپیمای ترابری سیمرغ باید برای تست‌های استاندارد برابر روش‌هایی موجود تا گرفتن صلاحیت پروازی باید مستقیما سازمان هواپیمای کشوری کار فشرده ای انجام شود.

امیر خواجه‌فرد همچنین خبر از در دستور کار قرار گرفتن فروند دوم این هواپیما خبر داد و اعلام کرد: فرآیند پیشرفت فروند دوم بین 30 تا 35 درصد و در حال انجام است و این مجموعه کاری است که باید انجام دهیم تا این هواپیما قابلیت آغاز تولید را پیدا کند

 مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره تولید انبوه هواپیمای سیمرغ با بیان اینکه در این خصوص "مطالعات راهبردی در سنوات دور انجام شده است" خاطرنشان کرد: این هواپیما ظرفیت حمل 100 تا 150 سرباز، حدود 52 چترباز با تجهیزات و تخت‌های حمل مجروح را دارد و می‌تواند به عنوان آمبولانس هوایی مورد استفاده قرار گیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما