نگرانی شدید تل‌آویو از مختومه‌ شدن یک پرونده ایران در آژانس اتمی

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۲۲:۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۸۱۰۳۱
نگرانی شدید تل‌آویو از مختومه‌ شدن یک پرونده ایران در آژانس اتمی
رژیم صهیونیستی مختومه‌ شدن تحقیقات آژانس اتمی در مورد یکی از مکان‌های ادعایی در ایران را «مایه نگرانی بزرگ» برای تل‌آویو توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، وزارت خارجه رژیم جعلی صهیونیستی مختومه‌شدن تحقیقات آژانس اتمی در مورد یکی از مکان‌های ادعایی در ایران را محکوم کرده و آن را «مایه نگرانی بزرگ» برای تل‌آویو توصیف کرد.

گفتنی است، ایران و آژانس در چارچوب بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ از سد یکی از سه موضوع پادمانی و مساله کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۰ درصد عبور کردند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه‌ترین گزارش فصلی خود درباره موضوعات پادمانی و اجرای برجام در ایران را عصر روز چهارشنبه در اختیار ۳۵ عضو شورای حکام قرار داد.

مدیرکل آژانس در گزارش خود که به طورکم سابقه ای با لحن مثبت نوشته شده، اعلام کرده است که یکی از سه مکان‌ مورد بحث در "مریوان" مورد بررسی، حل و فصل و «بسته» شده است.

آژانس پیش از این اسناد پشتیبان در مورد مکان موسوم به "مریوان" را به ایران ارائه کرده بود. این اسناد ادعایی آژانس تنها دو تصویر از یک مکان ناشناخته بود که نمی‌توانست به هیچ وجه به عنوان شواهد معتبر تلقی گردد، زیرا به راحتی قابل تولید بوده و به همین دلیل ارزش حقوقی و فنی نداشت.

آژانس در اسناد ارایه شده به وجود آشکارسازهای نوترونی در این مکان اشاره کرد که اصولاً هیچ مبنای پادمانی و حتی پروتکل الحاقی ندارد که ایران بخواهد در این چارچوب‌ها به آن پاسخ دهد.

با این وجود، ایران بر اساس حسن نیت خود، به صورت داوطلبانه اجازه دسترسی به آژانس داد و توضیحات در مورد تاریخچه کامل، استفاده و حتی کاربرد سنگرهای موجود در این مکان را ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز