سید احمد علوی در گفت‌وگو با برنا:

امام خمینی (ره) دایره المعارف انقلاب هستند/برنامه ریزی دشمن برای ایجاد فاصله معنایی و فکری بین جوانان و امام (ره)/ اگر امام (ره) را گم کنیم، ناپدید می شویم

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۲۱:۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۱۷۰۰
امام خمینی (ره) دایره المعارف انقلاب هستند/برنامه ریزی دشمن برای ایجاد فاصله معنایی و فکری بین جوانان و امام (ره)/ اگر امام (ره) را گم کنیم، ناپدید می شویم
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز تمرکز دشمن بیش از تخریب امام بر انحراف اندیشه های امام است و استکبارستیزی، نقش جونان، جایگاه و مشارکت مردم و آرای آنان، مبارزه با کفر و نفاق در سرتاسر جهان، حفظ وحدت میان اقشار جامعه ایران بخش اصلی اندیشه های امام به شمار می رود.

سید احمد علوی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا با اشاره به سالروز 14 خرداد رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تاکید بر اینکه در معرفی شایسته و بایسته امام (ره) برخی غفلت ها صورت گرفته است، اظهار داشت: امام (ره) حقیقت روشن انقلابی بزرگ در تاریخ معاصری است که هنوز دشمنانش برای زمین زدن نهضت آن از پای ننشته اند.

وی افزود: برنامه ریزی دشمن پس از رحلت امام (ره) تحریف و تخریب شخصیت امام (ره) و به انحراف کشیدن آرمان های ایشان و انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی امروز در نقطه‌ای از زمان حیات خود قرار گرفته است که آحاد جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند احیای مجدد آموزه‌های معنوی و حکومتی امام راحل هستند.

علوی در عین حال خاطرنشان کرد که نباید معرفی شخصیت امام (ره) به فراخور تاریخ و مناسبت خاصی همچون سالگرد رحلت ایشان و یا ایام دهه فجر باشد. هرچه در شناخت امام (ره) به مردم بیشتر تلاش کنیم در واقع انقلاب را از گزند و توطئه دشمنان مصون کرده ایم. در حقیقت امام آن جوهره مانای انقلاب بوده که با وجود اینکه امروز در میان ما نیستند، اما همچنان اثربخش و اثرگذار هستند. 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) دایره المعارف انقلاب هستند، گفت: همناگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی سال های گذشته به آن اشاره کردند اگر امام (ره) را گم کنیم، ناپدید می شویم و قطعا سیلی می‌خوریم.

وی تاکید کرد: امروز تمرکز دشمن بیش از تخریب امام بر انحراف اندیشه های امام است و استکبارستیزی، نقش جونان، جایگاه و مشارکت مردم و آرای آنان، مبارزه با کفر و نفاق در سرتاسر جهان، حفظ وحدت میان اقشار جامعه ایران بخش اصلی اندیشه های امام به شمار می رود.

این فعال سیاسی افزود: دشمن می خواهد با ایجاد فاصله معنایی و فکری بین جوانان و امام (ره)، انقلاب و جمهوری اسلامی را از اصلی ترین موتور محرکه خود که جوانان هستند تهی کند و از این حیث امروز در تلاش است که هر نامی از امام خمینی (ره) را در ذهن جوانان بکُشد یا به انحراف بکشد. 

علوی با بیان اینکه تربیت «ملت پیرو خط امام» برای جلوگیری از انحراف اندیشه‌های ایشان از نیازهای بنیادین امروز کشور است، گفت: گذشت سالیان و نشست غبار فراموشی بر سیره و منش امام خمینی(ره) خطر بزرگی است که اگر دست‌کم گرفته شود، ملت بزرگترین قربانی آن خواهد بود. از این رو هر چه در شناخت و معرفی بایسته و شایسته امام به نسل جدید بکوشیم، باز هم کم است.

وی در همین راستا به منش و روحیه زمام داری و حکومت داری امام راحل اشاره و تاکید کرد: امام هیچ خط فاصله ای بین خود و مردم قائل نبود. ایشان همواره به مسئولان مختلف کشور توصیه می کردند که فاصله خود با مردم را پس از بر عهده گرفتن مسئولیت زیاد نکنید و از رفتارهایی که سبب دور شدن شما از مردم و یا مردم از شما می‌شود، بپرهیزید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت نیروی انسانی بالاترین نوع مدیریت است، گفت: حضرت امام (ره) به معنای واقعی کلمه نه تنها مدیر بلکه رهبری بودند که توانست اراده و آرمان مردم را در انقلاب اسلامی به هم پیوند و پیروزی را رقم بزنند و پس از آن به سلامت انقلاب مردم را از حوادث اوایل انقلاب و همچنین 8 سال دفاع مقدس عبور دهند.

علوی با بیان اینکه حضرت امام (ره) بدرستی رابطه امام امت و امت امام را تبیین و عملی کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر حفظ ارتباط فعالان سیاسی و اجرایی با مردم تاکید فرمودند و حتی از مسئولان اجرایی خواستند قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی با بازدید های میدانی و گفت و گو با مردم بهترین تصمیم را بگیرند بنابراین لازم است که مسئولان ما در هر جایگاهی این مهم را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز