تاکید بر لزوم پیوستن ایران به بریکس/ هانی‌زاده: آینده اقتصاد جهان در دست دو مجموعه شانگهای و بریکس خواهد بود

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۴:۴۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۸۲۴۵۴
تاکید بر لزوم پیوستن ایران به بریکس/ هانی‌زاده: آینده اقتصاد جهان در دست دو مجموعه شانگهای و بریکس خواهد بود
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به نظر می رسد بریکس در آینده سرنوشت اقتصادی جهان را در دست خواهد گرفت و به تدریج آثار فروپاشی اقتصاد آمریکا و سلطه دلار شروع خواهد شد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درخصوص سفر وزیر امورخارجه کشورمان به آفریقا و شرکت در اجلاس بریکس، گفت: بریکس یک مجموعه اقتصادی متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، آفریقا جنوبی ، هند و چین تشکیل شده که این 5 قدرت بخش مهمی از اقتصاد جهان را تشکیل می دهند.

وی درباره سیاست‌های این مجموعه، افزود: سمت و سوی مجموعه بریکس به سمت رهایی جهان از نفوذ دلار از جهان است تا یک بلوک قدرتمند اقتصادی در برابر آمریکا و اتحادیه اروپا تشکیل دهند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه " در طول سالهای اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه ارتباطات بریکس با کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد شده؛" تصریح کرد: وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر این اجلاس در کیپ تاون حضور داشت و سخنرانی ایشان در مورد مسائل اقتصادی ایران و ضرورت پیوستن ایران به عنوان کشوری که عضو شانگهای است به مجموعه بریکس نشان می دهد که آینده اقتصاد جهان دردست دو مجموعه بزرگ شانگهای و بریکس خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که ایران در آینده به این مجموعه خواهد پیوست؛ استقبال‌های صورت گرفته و انتظار ۹ کشور برای پیوستن به این مجموعه نشان می‌دهد که بریکس یک مجموعه تاثیرگذار اقتصادی در آینده خواهد بود و این شکست بزرگی برای اروپا می‌شود.

وی با اشاره روابط تجاری ایران و کشورهای عضو این مجموعه، مطرح کرد: حجم مبادلات ایران و کشورهای عضو بریکس سالیانه بالغ بر 30 میلیارد دلار می‌شود، برنامه ریزی ایران این است که در سالهای آینده این مبلغ به 100 میلیارد دلار برسد و این در شکوفایی اقتصادی ایران کاملا موثر خواهد بود و به نظر می رسد بریکس در آینده سرنوشت اقتصادی جهان را در دست خواهد گرفت و به تدریج آثار فروپاشی اقتصاد آمریکا و سلطه دلار شروع خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز