رئیسی: ماشین سازی تبریز زیرساخت صنعت کشور است/ احیای صنایع یکی از جلوه های تولید قدرت برای کشور است

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۱۲:۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۸۳۲۵۶
رئیسی: ماشین سازی تبریز زیرساخت صنعت کشور است/ احیای صنایع یکی از جلوه های تولید قدرت برای کشور است
رئیس جمهوری اسلامی ایران در جشن احیای 220واحد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از کارخانجات به برکت کار ماشین سازی تبریز نوسازی می شود و ماشین سازی تبریز بسیاری از کارخانه های کشور را نوسازی می کند و زیرساخت صنعت کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جشن احیای 220واحد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از کارخانجات به برکت کار ماشین سازی تبریز نوسازی می شود؛ ماشین سازی تبریز بسیاری از کارخانه های کشور را نوسازی می‌کند و زیرساخت صنعت کشور است.

وی با انتقاد از خصوصی سازی ناصحیح توسط بخش خصوصی و عدم استفاده از نیورهای کارآمد در ماشین سازی تبریز، گفت: کارگرهای بیشتری بیکار و ماشین های زیادی از کار افتادند و از ماشین سازی تبریز فقط یک زمین ماند تا با آن کار اقتصادی بکنند در حالی که قرار بود خصوصی سازی به صنعت و تولید کشور کمک کند.

رئیسی ضمن تقدیر از صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران برای نوسازی ماشین سازی تبریز، تصریح کرد: دیروز سنگر مقابل رژیم صدامی بود و امروز سنگر کارخانه ها و صنایع تبریز و آذربایجان شرقی و غربی و جای جلای کشور است. 

وی با بیان اینکه "دشمن نمی‌خواهد تولید و اشتغال داشته باشیم" افزود: دشمن می‌خواهد بیکاری باشد، دشمن استقلال صنعتی و اقتصادی و مقاومتی نمی‌خواهد و تیریز و اذربایجان اراده کرده که مستقل زندگی کند و ما با الهام از شهیدان می گوییم که "ما میتوانیم".

رئیسی با تاکید بر اینکه تولید قدرت فقط ساخت موشک نیست هرچند به ساخت موشک افتخار می‌کنیم که کارهایی می کنیم که دنیا را خیره کند، گفت: احیای صنایع و واحدهای راکد تولید قدرت می کند و احیای صنایع یکی از جلوه های تولید قدرت برای کشور است و دولت و مجلس خود را مکلف به حمایت از تولید می داند و هم حمایت مالی و هم حقوقی و هم قضایی از همه جهات خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهار تورم را نه با رکود بلکه با رشد تولید دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: برای کاهش تورم باید تولید افزایش یابد و اگر تولید افزایش یابد صادرات و درآمد و سهم ما از تجارت منطقه افزایش می یابد و تورم مهار می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز