یادداشت؛

واکنش درست رییس قوه قضائیه به شایعات اخیر/ لجن پراکنی نه نقد است نه ژورنالیسم

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۷:۴۲:۰۵
کد خبر: ۶۲۰۸۰۸
واکنش درست رییس قوه قضائیه به شایعات اخیر/ لجن پراکنی نه نقد است نه ژورنالیسم
خبرگزاری برنا- پونه نوازنی

حقارت؛ این توصیف کاملی از رفتارهای آمران، صاحبان و گردانندگان یک کانال تلگرامی است که این روزها نه تنها لجن پراکنی می کنند بلکه به زعم خود حیثیت نظام را نشانه گرفته اند، افرادی که نه هویتی دارند و نه می توانند هویتی برای خود دست و پا کنند.

شایعات چند روز اخیر یک کانال تلگرامی آنقدر کثیف و غیراخلاقی هستند که نه تنها نیازی به پاسخگویی ندارند بلکه حتی پرداختن به آنها وقت تلف کردن است. کانالی بی هویت که در چند وقت گذشته با داستان سرایی و خیالپردازی تلاش می کند با تخریب شخصت های نظام و چهره های سیاسی و نیز با چهره کردن افرادی که تاریخ مصرف آنها گذشته، به زعم خود حیثیت نظام را لکه دار کند. این کانال آنقدر احمقانه به موضوعات می پردازد که در یک کلمه شعور مخاطب خود را مورد توهین قرار می دهد و باور کردن این شایعات تنها از عهده کسانی بر می آید که یا نا آگاه هستند و یا زود باور!

نقد؛ اقدامی مقدس است، حتما همه ما به برخی رفتارها نقد جدی داریم و در زمان و مکان مناسب، گاه در شبکه های مجازی و گاه در صفحات رسانه ها آنها را مطرح می کنیم ولی تخریب مصداق بارز ترور است و شاید غلو نباشد اگر بگوییم این نوع ترور از ترور نفس هم کثیف تر و پست تر است. ترور و تخریب را آدم های حقیر و پست انجام می دهند، کسانی که منطقی در گفتار و قوه عاقله ای برای مباحثه و گفتگو ندارند، این افراد یا دست به اسلحه می برند و ترور نفس می کنند یا دست به قلم می برند و ترور شخصیت می کنند، نتیجه اما در افکار عمومی یکسان است، چه آنهایی که ترور نفس می کنند و چه کسانی که ترور شخصیت می کنند نزد مردم حقیر، پست و کثیف هستند.

پاسخگویی به این تخریب ها هم چندان نیاز نیست، آنهایی که بدون تفکر می پذیرند اساسا با هیچ پاسخی قانع نخواهند شد، کسانی هم که نمی پذیرند فقط با این پاسخگویی ها حریص می شوند تا بدانند آن منبع تخریب و لجن پراکنی چه می نویسد، اصولا تخریب و لجن پراکنی نه نقد است و نه ژورنالیسم وگرنه یک ژورنالیست یا روزنامه نگار می داند که تخریب، بنیان های جامعه را سست می کند. اتفاقا واکنش رییس قوه قضائیه به این شایعات درست و مطقی است، او از کنار این تخریب های احمقانه می گذرد تا باعث بزرگ شدن شایعه پرداز نشود، این موضوع باید برای همه مسوولان کشور یک رویه باشد.

در این میان اما کاش دست رسانه های داخلی بازتر باشد تا اعتماد مخاطبان به رسانه های داخلی افزایش یابد، کاش بابت هر نوشته ای و هر نقدی شکایتی روانه محکمه نشود، کاش اجازه نقد عریان تر داده شود تا بنگاه هایی که از این خلاء استفاده می کنند نتواند در فضای کشور جولان دهند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز