یادداشت؛

قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران و آمریکایی که صدام ثانی می خواهد

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۲۱:۴۳:۴۲
کد خبر: ۶۴۰۷۸۰
قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران و آمریکایی که صدام ثانی می خواهد
خبرگزاری برنا- علی قربانی

با روى کار امدن حسن روحانى و شعار تعامل سازنده با جهان، قدرت نرم ایران در کنار قدرت سخت بومى شده اش قرار گرفت که باعث جهش چشمگیرى در سیاستهاى برونمرزى شد.

تقریبا تمام سناریوهاى استکبار در منطقه خاورمیانه یکى پس از دیگری در حال فروپاشى است.

بعد از مذاکرات برجام و پذیرش صنعت هسته اى از سوى قدرتهاى جهانى و لغو قطعنامه هاى سازمان ملل در خصوص صنایع نظامی، افزایش توان و قدرت دفاعی کشور مخصوصا در حوزه موشکهاى بالستیک خواب را از چشمان دشمنان ربوده است حوزه نفوذ ایران بصورت چشمگیرى گسترش پیدا کرده و تقریبا تمام حیاط خلوتهاى پادشاهى عربستان در منطقه تبدیل به کابوس براى ال سعود شده است.

البته سیاستهاى ناشیانه حکام بى تجربه سعودى هم به این موضوع کمک کرده است.

اکنون جمهورى اسلامى تبدیل به یک ابرقدرت مطلق منطقه اى شده است و امریکا به عنوان استکبار جهانى، اسراییل به عنوان دشمن قسم خورده و عربستان به عنوان رقیب منطقه اى ایران را بشدت ازرده خاطر کرده است.

تصور شکست براى عربستان توسط یک گروه کوچک یمنى بنام حوثى ها همان قدر سخت است که رژیم صهیونیستى را حزب الله لبنان از نفس بیاندازد.

به این نکته توجه کنید ایران تنها با کمک مستشاریش در همه این معادلات پیروز شده و هنوز مستقیما وارد هیچ کدام از این مازعات نشده است.

حالا گروه هاى کوچک مورد حمایت ایران تبدیل به ارتشهاى قدرتمندى شده اند که منجى ملتهاى خاورمیانه علیه تروریستها شده اند.

در حالى که امریکاى ترامپ دنبال چاپیدن و تیغ زدن از مرتجعین عرب است جمهورى اسلامى با روسیه و ترکیه در بالاترین سطح، دیپلماسى نظامى و جلسات منظم راهبردى برگزار مى کند و قطر ثروتمند هم از دامن عربستان  خارج می شود.

اکنون نزدیکترین زمان به پایان پیچ تاریخى هستیم که قبلا توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده بود و البته حساسترین زمان ممکن.

اگر درست عمل کنیم شک نکنید که ایران تا سالها به عنوان یک قدرت مهم جهانى نقش افرینى خواهد کرد و البته یک اشتباه کوچک هم ممکن است تمام پلهاى پشت سر را خراب کند.

اما نکته اى که نباید از ان غافل شد ضربه هاى مهلکى است که امریکا پى در پى در منطقه از ایران خورده است. 

سفرهاى اشکار و پنهان انها به عربستان و سفر مخفیانه بن سلمان به اسراییل براى رهایی از شکست در همین راستا ارزیابى می شود.

شک نکنید امریکا براى درگیر کردن مستقیم ایران به منازعات دنبال یک صدام ثانی می گردد.

و کسی بهتر از بن سلمان جوان و خام جویاى قدرت مناسب این نمایش نیست ضمن اینکه بحران داخلى عربستان که ابستن یک انفجار سیاسى اجتماعى است انها را نیازمند کشاندن بحران به خارج از مرزها کرده است.

البته صبوری استراتژیک در روابط با همسایگان همواره مدنظر بوده اما تجربه نشان داده اگر کوچکترین دست درازى از طرف هر کس و هر جا به کشور شود پاسخ جمهوری اسلامى پشیمان کننده و خشن خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز