سردبیر هفته نامه صدا در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

دور شدن نگاه امنیتی از مطبوعات در دولت روحانی

۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۰۵:۲۱:۳۰
کد خبر: ۶۴۳۵۰۸
دور شدن نگاه امنیتی از مطبوعات در دولت روحانی
سردبیر هفته نامه صدا گفت: نکته مهمی که در مورد دولت آقای روحانی وجود دارد، کم شدن نگاه امنیتی به مطبوعات است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در انتخابات سال 92 «حسن روحانی» رییس جمهوری برنامه صد روزه ای را برای خروج کشور از بحران مطرح و این طرح در دولت بعدی او هم ادامه یافت. حال پس از گذشت صد روز از دولت دوم حسن روحانی طیف های مختلف درباره عملکرد صد روزه او اظهار نظر می کنند. روحانی در گزارش عملکرد صد روزه دولت، با اشاره به نقش مهم مطبوعات در شفافیت حاکمیت و جلوگیری از فساد، بار دیگر شعارهای خود را درباره آزادی رسانه ها تکرار کرد.

«اکبر منتجبی» روزنامه نگار و سردبیر هفته نامه صدا درباره عملکرد دولت روحانی در زمینه ازادی مطبوعات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نکته مهمی که در مورد دولت آقای روحانی وجود دارد، کم شدن نگاه امنیتی به مطبوعات است. در این صد روزه کم تر شاهد برخورد با مطبوعات بوده‌ایم و جز روزنامه کیهان، هیچ نشریه ای توقیف نشد؛ البته توقیف کیهان هم درست نبود.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه به جای توقیف نشریات باید به دنبال راه کارهای دیگر بود، افزود: خود نشریات فی نفسه متخلف نیستند و اگر مشکلی باشد، باید به نویسندگان آن نشریه تذکر داد. نهادهای رسانه ای در غرب سابقه طولانی دارند و به همین دلیل می توانند تاثیر گذار باشند اما در ایران سابقه نشریات به نیم قرن هم نمی رسد.

منتجبی با استقبال از صحبت های رییس جمهور درباره نقش موثر مطبوعات در جلوگیری از فساد گفت: این مساله که مطبوعات عامل موثر در کشف فساد هستند درست است، اما بدون پشتیبانی نمی‌توانند این نقش خود را ایفا کنند. اگر به نشریات اصول گرا نگاه کنیم، می بینیم که پشتوانه دارند و وارد بحث فساد می شوند اما شرایط برای نشریات اصلاح طلب اینگونه نیست.

او در ادامه با اشاره به ضرورت فعال شدن قانون آزادی اطلاعات گفت: از قانون آزادی مطبوعات چند سال گذشته است اما هنوز اطلاعات در دسترس خبرنگاران قرار نمی گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز