رئیس فراکسیون حج و زیارت:

فساد سفیر عراق برای نمایندگان قطعی نشده است/ نقوی حسینی: اطلاعی ندارم

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۳:۳۵:۳۰
کد خبر: ۶۴۶۹۲۴
فساد سفیر عراق برای نمایندگان قطعی نشده است/ نقوی حسینی: اطلاعی ندارم
صبح امروز مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس مدعی شد «بخشی از پول‌هایی که برای ویزای اربعین از مردم دریافت شده، به جیب سفیر عراق رفته»، اما رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت که این موضوع هنوز برای نمایندگان قطعی نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ احدی آزادی خواه که چند روز پیش درخواست رایزنی وزارت خارجه کشورمان با عراق برای تغییر سفیر این کشور در ایران را داده بود، درباره دلیل این درخواستش به خبرنگار برنا گفت: هنوز واریز بخشی از پول های ویزای اربعین به جیب سفیر عراق در ایران برای ما قطعی نیست. اما این شبهه منطقی وجود دارد که صدور ویزای عتبات عالیات در ایام اربعین بیش از 60 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، در حالی که بدون دلیل، این ویزاها از مبادی غیررسمی صادر شده است.

او توضیح داد: روش قانونی آن است که همه صدور ویزاها از طریق سامانه سباح انجام شود؛ اما امسال از 2 میلیون و 500 هزار ویزای صادر شده، تنها یک میلیون از طریق این سامانه بوده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که نوعی رانت در میان باشد. هرچند هنوز به سمت تحقیق و تفحص درباره این موضوع نرفتیم.

آزادی خواه در پایان از احتمال سوال از وزیر امور خارجه در ایران رابطه خبر داد.

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز در گفتگو با خبرنگار برنا نسبت به این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

صبح امروز، مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس مبنی بر ضرورت تغییر سفیر عراق در کشورمان گفته بود که «این درخواست به دلیل آن مطرح شده که بخشی از پول‌هایی که برای ویزای اربعین از مردم دریافت شد، به جیب سفیر عراق رفته است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز