رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد:

بودجه سال آینده شفاف‌تر از گذشته است/ ۹۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۵:۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۷۸۰۷
بودجه سال آینده شفاف‌تر از گذشته است/ ۹۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف 100 ردیف متفرقه در بودجه سال 97 تاکید کرد که بودجه سال آینده شفاف تر از گذشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «داود محمدی»، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به حذف بیش از 100 ردیف متفرقه در بودجه سال 97، گفت: در بودجه سال آینده بسیاری از جداول اصلاح شده و می توان تایید کرد لایحه ارائه شده از سوی دولت برای سال 97، شفاف تر از گذشته است.

او افزود: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دومین اقدام مثبت دولت در لایحه بودجه سال آینده است. در بودجه ریزی سال 97، نظام مبتنی بر عملکرد مدنظر قرار گرفته است. در گذشته سالانه به بودجه دستگاه ها بین 10 تا 20 درصد اضافه می شد در حالی که از این پس قیمت تمام شده خدمات دستگاه ها احصاء می شود و بودجه بر اساس قیمت تمام شده به آنها اختصاص می یابد.

محمدی ادامه داد: بودجه نویسی عملکردی باید از جایی آغاز می شد چراکه نمی شود هر سال بر اساس معیارهای نامشخصی به بودجه دستگاه ها اضافه شود. در واقع این اقدام دولت در راستای ایجاد عدالت و واقعی کردن بودجه بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین دولت برای سال آینده توجه ویژه ای به اشتغال داشته است. بر اساس لایحه بودجه، دولت برای سال آینده هدف گذاری کرده که 950 هزار شغل با کمک بخش خصوصی و استفاده از صندوق توسعه ملی ایجاد کند. این رویکرد با توجه به معضل جدی اشتغال در کشور را باید به فال نیک گرفت.ا

به گفته رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی «تمرکز زدایی دیگر ویژگی مهم بودجه سال آینده است، به گونه ای که بیش از 30 درصد بودجه در دست استان ها خواهد بود تا آنها درباره اولویت ها تصمیم گیری کنند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز