واکنش قوامی به پیشنهاد مصباحی مقدم؛

گفتگوی مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مشکلات را حل نمی‌کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۵:۳۳:۲۱
کد خبر: ۶۴۸۴۸۶
گفتگوی مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مشکلات را حل نمی‌کند
«سید ناصر قوامی»، از اعضای اولیه مجمع روحانیون مبارز، معتقد است گفتگو بین مجمع روحانیون و جامعه روحانیت مشکلی ندارد اما مشکلات را حل نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ مجمع روحانیون مبارز در سال ۱۳۶۶ و در آستانه انتخابات مجلس سوم از انشعاب روحانیون چپ‌گرا به رهبری مهدی کروبی و محمد موسوی خوئینی‌ها از جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد. انشعاب از جامعه روحانیت مبارز با تایید کتبی امام خمینی (ره) انجام شد و این تشکل پیروزی گسترده‌ای در انتخابات مجلس سوم به دست آورد و پس از انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان ریاست جمهوری پنجم، ریاست این مجلس را مهدی کروبی بر عهده گرفت. حذف محمود دعایی و فخرالدین حجازی از فهرست انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس سوم یکی از عواملی بود که زمینه ساز انشعاب روحانیون چپ گرای طرفدار دولت میرحسین موسوی در جامعه روحانیت مبارز شد.

حالا پس از 30 سال و گذشتن از چندین مواجهه انتخاباتی، مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز صحبت از گفتگو می کنند. «برای برگزاری نشست مشترک با مجمع روحانیون مبارز حرفی نداریم.»؛ این جمله بخشی از واکنش غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در مورد برگزاری یک نشست مشترک با تشکیلاتی روحانی است که نه در سوی دیگر طیف اصولگرایی بلکه در جریان و جناحی مقابل قرار دارد؛ چراغ سبزی برای گفت‌وگو و صحبت هایی که واکنش های مختلفی را در پی داشت.

«سیدناصر قوامی»، نماینده مجلس ششم و از اعضای اولیه مجمع روحانیون مبارز، در واکنش به  صحبت های اخیر مصباحی مقدم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اصل گفتگو هیچ اشکالی ندارد، مشکل اینجاست که اصولگراها تمایل به مذاکره و حل اختلافات داشته باشند.

قوامی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید واقعیت اصلاح طلبان را قبول کنند، ادامه داد: اصلاح طلبان نیروی اجتماعی بسیار قدرتمندی هستند که حمایت آن ها، باعث پیروزی روحانی در انتخابات شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مشکلات را بسیار پیچیده دانست و گفت: بعید می دانم مشکلاتی چون رد صلاحیت ها در چنین سطحی از گفتگوها حل شود و آقای مصباحی مقدم به تنهایی نمی توانند به این موضوع ورود کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز