کارشناس اروپا تاکید کرد؛

سفیر آمریکا در سازمان ملل شدیدا ضد ایرانی است/ هیچ منعی برای برنامه موشکی ایران در قطعنامه‌های سازمان ملل وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۰:۲۸:۲۷
کد خبر: ۶۴۹۳۶۷
سفیر آمریکا در سازمان ملل شدیدا ضد ایرانی است/ هیچ منعی برای برنامه موشکی ایران در قطعنامه‌های سازمان ملل وجود ندارد
کارشناس اروپا اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل را ناشی از رویکرد ضدایرانی او دانست و احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران را رد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «علی بیگدلی»، کارشناس مسائل اروپا، درباره ادعای «نیکی هیلی» مبنی بر نقش ایران در حمله موشکی حوثی ها به عربستان، گفت: سفیر آمریکا در سازمان ملل شدیدا ضد ایرانی است و از سوی لابی های اسرائیل در آمریکا تحریک می شود تا دست به اقداماتی علیه ایران بزند. از طرفی مسئولیت رویارویی با ایران در دولت آمریکا در دست ایشان است، به همین دلیل از هر موقعیتی برای بیان الفاظی علیه کشورمان استفاده می کند.

او درباره هدف آمریکا از ایران هراسی، افزود: آمریکا به دنبال آن است تا موضوع ایران را به پدیده بین المللی و اینکه کشوری خطرناک است، تبدیل کند. از طرفی اتحادیه اروپا را که در قضیه برجام از ما حمایت کرد، تحت تاثیر قرار دهد.

این کارشناس مسائل اروپا اضافه کرد: اتحادیه اروپا به دلایل مختلف قصد حرف شنوی از آمریکا را ندارد و نمی خواهد دنبال رو سیاست های آمریکا باشد، اگرچه رشته پیوند آنها بهم نخورده است. با این حال اروپایی ها با توجه به حمایت از برجام در مقابل آمریکا، حساسیت هایی درباره برنامه موشکی ایران دارند و از ایران می خواهند آزمایش های موشکی را متوقف کند.

او درخصوص احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران، گفت: آمریکایی ها با وجود این اقدامات، تن به جنگ با ایران نمی دهند، هر چند که دولتی جمهوری خواه در آمریکا در قدرت قرار دارد و آنها همیشه جنگ طلب بوده اند. احتمال ضعیف وجود دارد که اگر عربستان و اسرائیل در اقدامی احمقانه به ایران حمله کنند، آمریکا همراهی های انجام دهد.

به گفته بیگدلی، بر خلاف ادعای آمریکایی ها، در هیچ کدام از قطعنامه های سازمان ملل منعی برای برنامه موشکی ایجاد نشده است، تنها در برجام آمده که ایران حق آزمایش موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز