پس از تحمل سال ها رنج جانبازی؛

راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به شهادت رسید

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۰:۴۰:۰۲
کد خبر: ۶۵۱۸۴۷
راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به شهادت رسید
جانباز علی خوش لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، افتخار رفاقت با احمد متوسلیان در پیشانی او حک شده است. وقتی شنید حضرت آقا فرمودند وظیفه رزمندگان با تحویل سلاح در جبهه تمام نشده و وظیفه شان زمانی تمام می شود که خاطرات و فرهنگ جبهه را برای نسل های آینده و جوانان به یادگار بگذارند، احساس تکلیف کرد و دست به قلم برد و کتاب "وقتی مهتاب گم شد" را به یادگار گذاشت. کتاب او در قفسه کتاب های مقام معظم رهبری که در کنار اتاقشان در بین چند صد جلد کتاب دیگر قرار گرفت. او با وسع و توان خودش در عرصه دفاع در جبهه فرهنگی قدم برداشت.

هر فصل فصل کتابش نام و یاد یک عزیز شهید است

رهبری انقلاب برایش همانند مالک اشتر امیرالمومنین جلوه می کرد و به گفته خودش پس از دیدار با رهبری همه خستگی های پیش از جنگ و درد های آن با این تفقد و محبت اقا از تن خودش و خانواده اش برون رفت.

 علی از جمله یادگاران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس است که ابتدا به عنوان بسیجی و عضو افتخاری در جبهه حاضر شد و پس از چندی عضو رسمی سپاه شد.

علی خوش لفظ در دوران دفاع مقدس چهار مرتبه به درجه جانبازی نائل شد. نخستین جانبازی او روز پانزدهم تیر ماه سال ۶۱ در جریان عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر بود که تیر و ترکش به بدنش اصابت کرده بود. مجروحیت دوم او روز ۲۰ بهمن ماه سال ۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو بود که شیمیایی شد. سومین مجروحیت او نیز روز دهم آذرماه سال ۶۵ در خرمشهر در جریان یک عملیات پدافندی بود که از ناحیه دست و پا مجروح شد. همچنین روز هشتم اسفند ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ نیز دچار موج گرفتگی و اصابت تیر شد.

«وقتی مهتاب گم شد» عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و قاسم سلیمانی نیز در خصوص آن دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.

شهید علی خوش لفظ شب گذشته سه شنبه ۲۸ آذرماه در بیمارستان خاتم الانبیاء به شهادت رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز