در هشتمین اجلاس صلح سوریه - روند آستانه

رایزنی ایران و سوریه برای تبادل اجساد درگیرهای سوریه

۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۱:۳۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۵۹۶
رایزنی ایران و سوریه برای تبادل اجساد درگیرهای سوریه
مذاکره کنندگان ارشد ایران و سوریه در دومین دور از گفت و گوهای خود در«هشتمین اجلاس صلح سوریه -روند آستانه » به موضوع تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و اجساد از سوی طرف های درگیر در بحران سوریه، پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه و بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات سوریه، صبح امروز در محل هتل رکسوس شهر آستانه، در چارچوب تلاش ها برای توافق در خصوص تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و اجساد از سوی طرف های درگیر در بحران سوریه رایزنی کردند.

در دور هفتم مذاکرات صلح سوریه که آبان ماه امسال برگزار شد، هیات ایرانی، مسئله بازداشت شدگان و تبادل اجساد و ابعاد انسانی بحران سوریه را به طور جدی پیگیری کرد.

جابری انصاری در پایان مذاکرات دور گذشته گفت: اگر چه دو سند در خصوص مین زدایی و تبادل بازداشت شدگان مطرح بود، اما این دو سند به دلیل دیدگاه ها ی متفاوت طرف های سوری امکان نهایی شدن پیدا نکرد ولی بعنوان یک بند از بیانیه پایانی بر ضرورت دسترسی کمک های انسان دوستانه به همه مناطق در سوریه تاکید شد.

«هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه- روند آستانه» از دیروز با برگزاری نشست های دو جانبه و سه جانبه بین سه کشور ضامن آتش بس در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) شروع شده و این مذاکرات با حضور همه طرف درگیر در بحران سوریه ادامه می باید و انتظار می رود با صدور بیانیه ای عصر امروز به کار خود پایان دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز