کارشناس مسائل فلسطین در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

اراده فلسطینیان، ضمانت اجرای قطعنامه سازمان ملل است

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۴:۴۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۳۴۰۶
اراده فلسطینیان، ضمانت اجرای قطعنامه سازمان ملل است
کارشناس مسائل فلسطین معتقد است که قطعنامه‌های سازمان ملل ضمانت اجرایی ندارد و پیروزی بر اسرائیل در سرزمین های اشغالی تنها با عزم فلسطینیان امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «سید مرتضی نعمت زاده»، کارشناس مسائل فلسطین، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به رای به قطعنامه سازمان ملل علیه آمریکا در اعلام پایتختی قدس، گفت: ضمانت اجرای قطعنامه های سازمان ملل اراده مردم فلسطین و مقاومت آنان است، چرا که بنیان مناسبات اینچنینی حق و باطل نیست. در اجرا آنچه می تواند فلسطینیان را پیروز کند، حمایت کشورهای جهان اسلام، اراده ملت فلسطین و همسویی جامعه بین الملل است.

او درباره تاریخچه مواضع سازمان ملل نسبت به موضوع فلسطین افزود: سازمان ملل در سال 1947 سرزمین فلسطین را به دو بخش تقسیم کرد. بخشی از آن دولت اسرائیل و بخش دیگر دولت فلسطین که از نظر ما این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل فاقد مشروعیت است؛ چرا که سازمان ملل نمی‌تواند کشوری را تقسیم کند.

نعمت زاده ادامه داد: در سال 1948 رژیم صهیونیستی مناطق مربوط به دولت فلسطین را هم اشغال کرد که تا به امروز سرزمین های فلسطینی در تصرف رژیم صهیونیستی است. با این حال بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بیت المقدس پایتخت فلسطین است و اسرائیل تلاش می کند از طریق انتقال پایتخت کشورهای مختلف به قدس، به تصمیم خود مبنی بر پایتختی این شهر برای اسرائیل مشروعیت ببخشد.

این کارشناس مسائل فلسطین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با وضع قوانینی مانند عدم اجازه به ساکنین فلسطینی برای تعمیر یا نوسازی خانه های فلسطینیان، یا لغو حق شهروندی برای کسانی که بیش از 6 ماه از منطقه شرق فلسطین خارج شده اند، سعی می کند فلسطینیان را از این منطقه خارج کند، در عین حال که به حجم شهرک سازی های خود افزوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز