با رای مجلس، دولت مکلف شد؛

بازسازی قنوات و احداث سدهای انتقال آب برای مقابله با کم آبی

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۰۹:۴۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۴۹۸۷
بازسازی قنوات و احداث سدهای انتقال آب برای مقابله با کم آبی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه خود تکلیف جدیدی را برای دولت تعیین کردند تا برای مقابله با بحران کم آبی علاوه بر توسعه روش های آبیاری نوین نسبت به بازسازی و نوسازی قنوات هم اقدام کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مجلس شورای اسلامی به طرح اصلاح تبصره بند ب ماده ۳۵ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه رای داد که براساس ماده واحده آن بعد از عبارت «توسعه روشهای آبیاری نوین» عبارت« بازسازی و نوسازی قنوات، احداث سدهای معیشتی انتقال آب از طریق لوله به مزارع» اضافه می شود.

همچنین براساس تبصره این طرح اصلاح انجام شده در ردیف هزینه ای جدول شماره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور که تحت عنوان اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته بود، اعمال می شود.

نمایندگان مجلس با ۱۷۴ رای موافق شش رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر به این طرح رای دادند.

براساس ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است به منظور مقابله با بحران کم آبی، رها سازی حقآبه های محیطی برای پایداری سرزمین، پایداری و افزایش تولید در بخش کشاورزی، تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی و ارتقای بهره وری، جبران تراز آب، به میزانی که در سال پایانی اجرای قانون برنامه ۱۱ میلیارد مترمکعب شود، اقدامات لازم را به عمل آورد.

براساس بند ب این ماده نیز باید توسعه روشهای آبیاری نوین، اجرای عملیات آب و خاک(سازه ای و غیرسازه ای)، توسعه آب بندها و سامانه های سطوح  آبگیر حداقل به میزان ۶۰۰ هزار هکتار در سال انجام شود که در این بند اصلاحات انجام شده اعمال شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز