ویژگی‌های منابع بودجه عمومی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۸:۳۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۶۰۳۵
ویژگی‌های منابع بودجه عمومی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷
پیش بینی منابع در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور به‌نحوی صورت گرفته است که اطمینان از وصول آن بیش از پیش وجود داشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تنوع بخشیدن به تأمین منابع مالی برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه ای به‌نحوی که بتوان بیش از پیش از مشارکت بخش خصوصی، تعاونی، تسهیلات نظام بانکی و تسهیلات صندوق توسعه ملی با هدف پایداری بیشتر در تامین اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) در لایحه بودجه سال 1397  بهره برد.

هدفمند و شفاف کردن درآمدهای اختصاصی و تفکیک مصارف از محل درآمد اختصاصی به هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و فراهم کردن زمینه استفاده طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) دستگاه‌های اجرایی از درآمدهای اختصاصی به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح‌های مذکور.

استفاده قاعده مند از  اوراق مالی اسلامی در تامین بخشی از منابع مورد نیاز طرح های سرمایه‌گذاری شرکتهای دولتی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مدل DSA  با هدف رعایت شاخص مذکور در میزان استفاده و سقف انتشار اوراق مالی اسلامی.

کاهش وابستگی منابعلنگر عمومی دولت به عایدات حاصل از نفت خام  به نحوی که  سهم درآمدهای نفتی نسبت به سال 1396 با 5.4% کاهش به 28.9% رسیده است.

افزایش سهم  درآمدهای عمومی  و پایدار در تامین اعتبارات بودجه عمومی دولت  به 52.6% از کل منابع عمومی که نسبت به سال قبل به میزان2.4 واحد درصد بهبود یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز