کارشناس مسائل خاورمیانه:

ایران در زمان خودش پاسخ مناسبی به عربستان خواهد داد/ در حوادث اخیر نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان کاملا مشخص است/ اغتشاشات با پول عربستان انجام شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۰:۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۵۷۸۳۲
ایران در زمان خودش پاسخ مناسبی به عربستان خواهد داد/ در حوادث اخیر نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان کاملا مشخص است/ اغتشاشات با پول عربستان انجام شد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عربستان با پول خود در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستیی بوده و حوادث اخیر در تهران با پول این کشور شکل گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون «نقش کشورهای منطقه در اغتشاشات ایران» گفت: آنچه که طی روزهای گذشته در ایران رخ داد، مطالبات کاملا مشروحی بود که مردم به صورت تظاهرات مسالمت آمیز مطرح کردند. در طول سال های گذشته باتوجه به نقش کاملا تاثیر گذار ایران در رخدادهای منطقه، خصوصا نقش محور مقاومت، در سرکوب گروهک تروریستی داعش، که وابسته به آمریکا اسرائیل و عربستان است، منجر به برانگیخته شدن خشم این سه رژیم شد. 

او با اشاره به «مقابله ایران با زیاده خواهی های آمریکا» تشریح کرد: نفوذ ایران در منطقه و مقابله با زیاده خواهی آمریکا موجب شد آنها طرحی مشابه حوادث سوریه را برای ایران تدوین کرده و آنچه که در سوریه رخ داد، عینا در ایران پیاده کنند. از مدت ها پیش اتاق عملیات جنگ نرم و جنگ روانی توسط آمریکا و اسرائیل در عربستان و امارات، بحرین و اربیل در اقلیم کردستان تشکیل شد.

هانی زاده ادامه داد: افسران موساد و سازمان سیا در کنار افسران رژیم وهابی عربستان به فعالیت شدید مشغول هستند لذا آمریکا با استفاده از تظاهرات مسالمت آمیز عوامل خودش را وارد صفوف مردم کرد و آنها را به حمله به اماکن عمومی تشویق کرد. در جریان حوادث اخیر نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان کاملا مشخص است. ایران در زمان خودش پاسخ مناسبی به عربستان خواهد داد.

وی با اشاره به حرف بن سلمان که ایران را در اتفاقات اخیر یمن متهم خواند و تهدید کرد به خاک ایران ورود می کند، گفت: عربستان در حدی نیست که ایران را تهدید کند. عربستان کشور قبیله‌ای، غیر دموکراتیک و جاهلی است و تاثیر آنچنانی در حوادث ندارد، ولی نقش عربستان نقش نیابتی است. عربستان با پول خود در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستیی بوده و حوادث اخیر با پول عربستان شکل گرفته است. محمد بن سلمان زمانی که اعلام کرد جنگ را به داخل ایران می کشاند، نشان داد توطئه مشترکی در حال شکل گیری است.

کارشناس مسائل خاورمیانه درباره علت این مخالفت ها گفت: وضعیت تحت کنترل است. همه توطئه‌های عربستان، آمریکا و اسرائیل برای بحران سازی در ایران با شکست مواجه شد. دولت و نیرو های انتظامی اوضاع را تحت کنترل دارند. در واقع عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا شکست خوردند اما نباید غافل از توطئه های دیگر این سه رژیم شد. ملت ایران باید هوشیار بوده و هوشمندی خود را برابر توطئه های جدید این سه رژیم حفظ کنند.

هانی زاده در پایان با تاکید بر اینکه «این اعتراضات باعث اعمال تحریم های جدید علیه مقامات ایرانی می شود» افزود: طبیعی است فشارهای آمریکا در آینده برای ایران بیشتر خواهد شد. تحریم های جدیدی به اتهام سرکوب تظاهرات علیه نهاد های داخل ایران و علیه شخصیت های ایرانی شکل می‌گیرد. این چیزی است که آمریکایی ها منتظرش هستند و انجام خواهد شد. ترامپ تحریم های بیشتری علیه ایران وضع خواهد کرد و توطئه ها علیه کشورمان ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز