فعال سیاسی اصلاح طلب:

مبارزه دولت با فساد، تبعیض و معضلات اجتماعی راه حل آرام سازی جامعه است/ به جوانان فضای سالم ابراز وجود بدهیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۵:۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۱۰۲۶
مبارزه دولت با فساد، تبعیض و معضلات اجتماعی راه حل آرام سازی جامعه است/  به جوانان فضای  سالم ابراز وجود بدهیم
یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: درباره راهکار خود پیرامون حل مشکلات کشور گفت: باید بطور محسوس با فساد، تبعیض و معضلات اجتماعی و سیاسی مبارزه شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ ریحانه طباطبایی، فعال سیاسی و عضو حزب اتحاد ملت، درباره ریشه برخی مشکلات کشور گفت: باتوجه به صحبت های رهبری ، ما مشاهده می کنیم حزب اتحاد ملت به همراه سایر احزاب و گروه ها در بیانیه های خود  متفق القول هستند که مشکلات اقتصادی در کشور به صورت گسترده وجود دارد. این مشکلات هم فقط به یک دوره مربوط نیست و طی سالها روی هم  تلنبار شده است.

او افزود: آن چیزی که در این میان بسیار نمود دارد مسئله فساد  است و آن چیزی که مردم را اذیت می کند و باعث می شود نتوانند تحمل کنند در دو مسئله اصلی متمرکز می شود، اول؛ حس تبعیض و  و دوم؛ وجود فساد. به طور مثال وقتی بودجه به صورت شفاف بیرون آمد و مردم در فضاهای  مجازی به طور جدی درباره آن صحبت کردند همگی متوجه تبعیض هایی در مسئله بودجه شدند. نهادهایی  بودجه های کلان و میلیاردی می گیرند که از نظر مردم  این امر درست نیست.

طباطبایی تاکید کرد: اما از آن سو باید در نظر گرفت برای اینکه کسری بودجه کشور جبران شود به زندگی مردم فشار وارد می آید. ممکن است این نگاه عامیانه ای باشد ولی وجود دارد . کما اینکه در  مسئله تبعیض  اکنون حس تبعیض قوی تر از خود تبعیض است و ما در استان های  مرزی این حس را بیشتر می بینیم.

این عضو جوان حزب اتحاد ملت تصریح کرد: اینکه یک عده از رانتهای ویژه ای برخوردارند ولی در مقابل مردم عادی با مشکلات اساسی نظیر کار و درآمد مواجه هستند معنایی جز تبعیض ندارد. جوانان تحصیلکرده ما گرفتار مسائل اساسی زندگی هستند و این نارضایتی به وجود می آورد و  زمانی تشدید می شود که کسانی را در اطراف خود می بیند که با رانت و انتساب به یکسری افراد پست می گیرند.

طباطبایی نخستین گام سازنده را مبارزه گسترده، فراگیر و محسوس با فساد عنوان کرد و گفت: اگر این کار صورت گیرد می تواند بخشی از این اعتراضات را پاسخ گوید. جدای از این حل معضلات سیاسی و اجتماعی هم از اهم واجبات است. نباید با جوانان بواسطه آب بازی در یک پارک یا تجمع در یک پاساژ خرید برخورد امنیتی شود.اگر جوانان نتوانند انرژی شان را با اعمال بی خطر بروز دهند قطعا کار به خشونت و انفجار و تخریب اموال عمومی می کشد.

ریحانه طباطبایی در پایان تاکید کرد: اینها مسائلی است که دولت باید با سایر نهادها حل کند همه مراکز امنیتی، انتظامی، انتصابی و انتخابی باید دراین موارد اختلافات را کنار بگذارند و اگر می خواهند این موارد حقیقتا ریشه کن شود و دشمن و بیگانگان ازاین موارد سوء استفاده نکنند و سوار موج نارضایتی ها نشوند باید معضل فساد، تبعیض و معضلات سیاسی و اجتماعی آنهم نه با بگیر و ببند بلکه باتدبیر و اجماع و عقلانیت حل شود.

گفت وگو: امید عبدالوهابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز