وزیر امور خارجه در دیدار همتای روسی:

روند آستانه با موفقیت پیش می‌رود/ برجام با جدیت پیگیری شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۱۹:۲۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۱۸۷
روند آستانه با موفقیت پیش می‌رود/ برجام با جدیت پیگیری شود
وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز چهارشنبه به وقت محلی با همتای روسی خود درباره مسایل مورد علاقه به ویژه برجام دیدار کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در دیدارش با لاوروف گفت: سفرهای دو رییس‌جمهور و دیدارهایی که با یکدیگر داشتیم و همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان است. روسیه همواره توانسته نقش مفیدی را در مبارزه با تروریسم در منطقه ما داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم چنین اظهار کرد: ما متعهد هستیم در همراهی و همکاری با شما و دوستان ترک اطمینان حاصل کنیم که روند آستانه با موفقیت پیش می‌رود و کنفرانس سوچی برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای سوریه، یک کنفرانس موفق است.

وی ادامه داد: اجلاس آینده سوچی مهم‌ترین شانس کمک به روند ملل متحد در ژنو برای رسیدن به صلح پایدار در سوریه است.

ظریف در ادامه با تشکر از حمایت‌های دولت فدراسیون روسیه از اجرای برجام و نقش سرگی لاوروف در به نتیجه رسیدن برجام تصریح کرد: برجام از معدود دستاوردهای جامعه بین‌الملل در سال‌های گذشته است و همان‌طور که شما گفتید آژانس بارها تعهد ایران به برجام را تایید کرده است ولی متاسفانه یکی از اعضای برجام نه تنها تا کنون تعهدات خود را بر اساس برجام کامل اجرا نکرده بلکه سیاست‌های مخربی را در پیش گرفته است. از این رو ما و شما و سایر اعضای برجام نیاز داریم از نزدیک هماهنگی کنیم که این دستاورد با جدیت پیگیری شود.

همچنین سرگئی لاوروف در این دیدار با تاکید بر اهمیت برجام گفت: این امر بسیار مهم است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، اجرای تعهدات ایران را مورد تائید قرار داده و روسیه کماکان بر نقش مهم این سازمان تاکید می کند.

طرفین همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه به تبادل نظر و رایزنی پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز