معاون اول رییس جمهور:

بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق باید افزایش یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۵:۰۶
کد خبر: ۶۶۳۵۰۶
بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق باید افزایش یابد
معاون اول رییس جمهور گفت: بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق در کشور باید افزایش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جلسه هیأت امناء پارک فناوری پردیس ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش های ارائه شده از عملکرد پارک فناوری پردیس در سال ۹۵، اقدامات انجام شده و دستاوردهای حاصله را رضایت بخش و امیدوار کننده توصیف و از پویایی و عملکرد پارک فناوری پردیس قدردانی کرد. 

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به حضور و شرکت خود در مراسم جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که روز گذشته برگزار شد و مطالبه محققین و پژوهشگران برای افزایش بودجه تحقیقات و پژوهش، بر اهمیت حوزه تحقیق و پژوهش تاکید کرد و ضرورت افزایش بودجه و اعتبارات بخش پژوهش و تحقیق در کشور را یادآور شد.

وی همچنین در خصوص برنامه توسعه شعب و اعضای غیرمستقر پارک فناوری پردیس (شبکه نوآوری تهران) بر ضرورت سیاست گذاری و تعیین سازوکاری روشن و دقیق جهت هماهنگی اعضای غیر مستقر پارک با دستگاه های مرتبط و نحوه ارتباط و تعامل آنان با بازار و بخش صنعت تاکید کرد. 

رییس هیات امنای پارک فناوری پردیس ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه نوآوری تهران خواستار تشکیل جلسه ای با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری شد تا برنامه توسعه شعب و اعضای غیرمستقر پارک فناوری پردیس(شبکه نوآوری تهران) و نحوه ارتباط و تعامل این واحدها با دستگاههای مرتبط را مورد بررسی قرار دهند. 

معاون اول رییس جمهور افزود: وقتی اعضای غیرمستقر در پارک فناوری پردیس به واحد تولیدی و کارخانه تبدیل می شوند باید نحوه ارتباط آنان با بخش صنعت و سایر دستگاه های مرتبط مشخص باشد که این موضوع نیازمند سیاست گذاری روشنی است تا نحوه و میزان تعامل و هماهنگی این واحدها با هر دستگاه مشخص باشد. 

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند، دبیر هیات امنای پارک فناوری پردیس گزارشی از عملکرد این پارک در سال ۹۵ ارائه کرد و به تشریح دستاوردهای سال گذشته نظیر هم افزایی با دانشگاه های کشور، جذب و تبادل دانش فنی، توسعه کمی و کیفی شرکت های عضو، توسعه خدمات تخصصی و بهره برداری از فرصت های همکاری های بین المللی پرداخت.

در ادامه این جلسه برنامه توسعه شعب و اعضای غیرمستقر پارک فناوری پردیس( شبکه نوآوری تهران) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دبیر هیات امنا در این خصوص اعلام کرد که شبکه نوآوری تهران برنامه ای است که بر اساس آن، پارک فناوری پردیس خدمات نرم افزاری تجاری سازی را به شرکت های دانش بنیان در تهران ارائه می دهد.

در این جلسه ضمن موافقت اعضای هیأت امناء با اصل این موضوع، مقرر شد جزئیات و سازو کار این برنامه در جلسه ای با عضویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن به هیأت امناء اعلام شود.

آیین نامه عضویت واحدهای فناور بصورت غیرمستقر، بودجه تفصیلی سال ۹۵ و ۹۶ پارک فناوری پردیس و گزارش حسابرسی و صورت های مالی پارک منتهی به سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

نظر شما
پرونده ویژه