رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید لهستان:

برجام پایه مستحکمی برای همکاری‌ گسترده‌تر ایران و اروپا است/ آمریکا دچار خطای محاسباتی است؛ اگر از برجام خارج شود متوجه کار بسیار اشتباهش می شود

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۷:۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۳۳۳
برجام پایه مستحکمی برای همکاری‌ گسترده‌تر ایران و اروپا است/ آمریکا دچار خطای محاسباتی است؛ اگر از برجام خارج شود متوجه کار بسیار اشتباهش می شود
رئیس جمهور در دیدار با سفیر جدید لهستان گفت: برجام پایه محکمی برای همکاری گسترده تر ایران و اروپا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهور در دیدار سفیر جدید لهستان با اشاره به جایگاه این کشور در اتحادیه اروپا و نیز نقشی که طی ماه‌های پیش‌رو به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برعهده خواهد گرفت، اظهارداشت: پایبندی به توافق برجام می‌تواند، پایه بسیار مستحکمی برای برقراری همکاری‌های گسترده‌تری بین ایران و اتحادیه اروپا و تأمین صلح و امنیت در منقه و جهان باشد.

دکتر  روحانی هنگام دریافت استوارنامه «یاروسلاو مارچین دومانسکی» سفیر جدید لهستان در تهران، تصریح کرد: تا زمانی که طرفین مذاکرات نسبت به تعهد خود در قرارداد برجام ایستادگی کنند، تهران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد و معتقدیم استحکام برجام، امید دادن به جامعه جهانی برای حل و فصل مسایل از طریق دیپلماسی و هرگونه تضعیف آن به معنای ضربه زدن به اقدامات دیپلماتیک است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز به استثناء یکی دو کشور، جامعه جهانی پشتیبان توافق برجام است و بی‌تردید دولت آمریکا هم در این زمینه دچار خطای محاسباتی است و چنانچه از برجام خارج شود، متوجه خواهد شد که کار بسیار اشتباهی را از لحاظ سیاسی مرتکب شده است.

دکتر روحانی در ادامه برقراری روابط دوستانه‌تر و توسعه‌یافته‌تر بین تهران – ورشو را مورد تأکید قرار داد و گفت: توسعه روابط دو جانبه ایران و لهستان بخاطر سوابق دیرینه و مثبت و نیز ظرفیت‌هایی که دو کشور در زمینه‌های علمی و اقتصادی دارند، بسیار حائز اهمیت است و با تسهیل روابط بانکی می‌توانیم ظرفیت‌های موجود را به نفع منافع دو ملت فعال کنیم.

«یاروسلاو مارچین دومانسکی» سفیر جدید لهستان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با اشاره به روابط دیرینه تهران – ورشو، اظهار داشت: لهستان خواهان حفظ و تقویت روابط دو کشور براساس اعتماد و دوستی است.

سفیر جدید لهستان با بیان اینکه لهستان همواره از برجام حمایت کرده و آن را در زمینه صلح و ثبات در منطقه با اهمیت می‌داند، ‌گفت: لهستان به عنوان عضو مهم اتحادیه اروپا و نیز عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل، طی ماه‌های پیش‌رو، برای پایداری توافق برجام تلاش خواهد کرد.

دومانسکی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، گفت: سرمایه‌گذاران لهستانی تمایل دارند که در حوزه‌های مختلف اقتصادی در ایران همکاری و مشارکت داشته باشند.

 

نظر شما
پرونده ویژه