دویچه وله در گزارشی نوشت؛

نصف ثروت آلمان در دست ۴۵ نفر!

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۳۳:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۲۳۵
نصف ثروت آلمان در دست ۴۵ نفر!
دویچه وله در گزارشی نوشت؛ ثروت ۴۵ نفر در آلمان برابر ثروت نیمی از جمعیت این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، دویچه وله در گزارشی نوشت: یک تیم متشکل از کارشناسان مالیاتی به سرپرستی اشتفان باخ از انستیتوی پژوهش‌های اقتصادی آلمان با بررسی داده‌های بانک مرکزی اروپا و فهرست ثروتمندان که توسط Manager Magazin منتشر می‌شود، لیستی درباره ثروتمندان سه کشور اسپانیا، آلمان و فرانسه تهیه کرده است.

نتیجه تحقیقات این تیم نشان می‌دهد که در آلمان ۴۵ نفر دارای ثروتی هستند که با تمامی ثروت نیمی از جمعیت این کشور برابری می‌کند. در سال ۲۰۱۴ ثروت این ۴۵ نفر در مجموع ۲۱۴ میلیارد یورو و مساوی با مجموع دارایی‌های نصف جمعیت آلمان بوده است.

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هم ثروت در آلمان به طور شدیدتری نابرابرانه تقسیم شده است. در اسپانیا نیمه فقیرتر جمعیت حدود ۱۲ درصد دارایی‌های کشور را در اختیار دارد. در فرانسه این میزان به ۶ درصد می‌رسد و اما در آلمان این میزان تنها ۲ و ۳ دهم درصد است.

پژوهشگران یادشده با این حال می‌گویند که به نظر می‌رسد تاثیرات منفی این نابرابری در آلمان کمتر از کشورهای دیگر بوده است، چون بسیاری از ثروتمندان آلمانی از خانواده‌های سرمایه‌گذار می‌آیند که "ستون اقتصاد آلمان را می‌سازند، رقابت بین شرکت‌های بزرگ را تقویت می‌کنند و کارآفرین هستند و در عین حال به وضعیت منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند و نیز به اوضاع زندگی کارمندان خود رسیدگی می‌کنند".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز