منابع امنیتی خبر دادند؛

دستگیری وزیر بهداشت در ترکیه

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۴:۵۹:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۳۹۴
دستگیری وزیر بهداشت در ترکیه
مسئولان ترکیه «کفاح بشیر حسین»، مسئول اداره بهداشت داعش و ۱۳ تن دیگر را در عملیاتی امنیتی در استان شانلی اورفا در جنوب این کشور بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع امنیتی اعلام کردند، این عملیات توسط تیم مبارزه با تروریسم و اداره امنیت استان شانلی اورفا انجام شده و بر اساس اطلاعاتی مبنی بر عبور گروهی از داعشی‌ها از جمله برخی فرماندهان و مسئولان آنها از سوریه به سمت اراضی ترکیه با کمک قاچاق‌چیان، اجرا شد.

آناتولی مدعی شده است: نفوذ گروه یاد شده به اراضی ترکیه با اطلاع و کمک سه گروه کرد یعنی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک که از نظر ترکیه هر دو تروریستی محسوب می‌شوند و گروه اتحاد گروه‌های کرد انجام شد.

به گفته منابع یاد شده، نیروهای امنیتی ترکیه ۱۲ تن را که از سوریه وارد خاک ترکیه شده بودند، بازداشت کردند و دو سوری نیز که از داخل مرزهای ترکیه از آنها حمایت می‌کردند، دستگیر شدند.

به گفته منابع امنیتی ترکیه، افراد بازداشت شده شامل هفت الجزایری، دو سوری، دو عراقی، یک هلندی، یک شهروند انگلیسی مراکشی الاصل و یک مصری بودند.

کفاح بشیر حسین در جریان تحقیقات اعتراف کرد که مسئول "دیوان بهداشت" داعش و یکی از بنیانگذاران داعش است و شش تا هفت فرمانده دیگر زیر نظر او فعالیت می‌کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز