عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

بودجه ۹۷ بخش عظیمی از مشکلات را حل می‌کند/ هیچ کدام از تعرفه‌های انرژی آب برق و گاز و سوخت گران نمی‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۰۹:۱۷
کد خبر: ۶۶۹۱۸۵
بودجه ۹۷ بخش عظیمی از مشکلات را حل می‌کند/ هیچ کدام از تعرفه‌های انرژی آب برق و گاز و سوخت گران نمی‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مقطعی هستیم که بودجه ارائه شده می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات‌مان را حل کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مهدی برومندی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در نوبت عصر صحن علنی امروز مجلس در موافقت با کلیات بودجه با بیان اینکه ما در مقطعی هستیم که بودجه ارائه شده می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات‌مان را حل کند، گفت: ریاست مجلس در یکی از جلسات پاره‌ای از موارد را به عنوان مشکلات اصلی کشور نام بردند و با توجه به اینکه ما دچار تحریم هستیم و بضاعت دولت نیز مشخص است با این لایحه بودجه ارائه شده می‌توانیم در سال آینده بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد گفت: من از کلیات بودجه دفاع می‌کنم اما به جزئیات آن نقد دارم و معتقدم که می‌توان آنها را در صحن علنی مجلس حل کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما جزء کشورهای زلزله خیز و خشک است گفت:  در این رابطه در بودجه مسائلی مورد توجه قرار گرفته و برای آن بودجه نوشته شده است همچنین برای اشتغال نیز هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم بودجه در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در بودجه فعلی از نخبگان و ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده حمایت شده است، گفت: پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات سود تا سقف  ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است امروز بسیاری از کشاورزان و روستائیان ما در رابطه با این تسهیلات مشکل دارند.

وی با بیان اینکه دولت معافیت مالیاتی را برای حقوق دو میلیون تومان در نظر گرفته بود اما در کمیسیون تلفیق این موضوع تا سقف دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت، گفت:‌ در سال آینده هیچ کدام از تعرفه‌های انرژی آب برق و گاز و سوخت گران نمی‌شود.

برومندی با بیان اینکه در بودجه توجه کافی به بحث آبرسانی شده است گفت: با اذن رهبری از صندوق توسعه ملی مبلغی برای بحث آبخیزداری و آبیاری تحت فشار برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ مسائل مهمی در خصوص طرح سلامت و مطالبات بیمارستان‌ها از دولت وجود دارد که دولت به وسیله اوراق مشارکت به مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قصد دارد بخشی از این بدهی را پرداخت کنند.

نماینده مردم مرودشت اضافه کرد: گردشگری ظرفیت بسیار ارزشمندی است و دولت در لایحه فعلی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری بودجه لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه باید اقتصادی برون‌گرا داشته باشیم گفت: بهترین روش این کار استفاده از حمل و نقل دریایی است دولت علاوه بر ردیف‌های بودجه حدود صد میلیارد دلار برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته است.  

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بودجه دفاعی کشور گفت: هر بار که ما تهدید شدیم قاطعانه‌تر با آن تهدید برخورد کردیم. در بودجه دفاعی نیز علاوه بر ردیف‌های موجود با اذن رهبری مبلغی از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود تا در جهت تقویت بنیه دفاعی صرف شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه برای پاداش خدمت فرهنگیان از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: با این میزان پرداخت بخش عظیمی از مشکلات فرهنگیان در این زمینه حل می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز