مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد؛

۱۴۰۷ پروژه توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افتتاح می‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۰:۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۰۴۶
۱۴۰۷ پروژه توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افتتاح می‌شود
تعداد کل پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری‌های کشور در دهه فجر امسال، 1407پروژه بوده که بالغ بر 7156 میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، گزارش  پروژه های عمرانی آماده افتتاح شهرداری ها و دهیاری های  کشور در دهه مبارک فجر سال جاری را منتشر کرد.

مشروح این گزارش در 15 صفحه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به آدرس www.moi.ir  منتشر شده است.

بر اساس آنچه در چکیده این گزارش که در دو بخش شهرداری ها و دهیاری ها ارائه شده است، در بخش پروژه های شهرداری های کشور آمده است: تعداد کل پروژه‌های قابل افتتاح  شهرداری‌های کشور در دهه فجر امسال، 1407پروژه می‌باشد که بالغ بر 7156 میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است و به طور میانگین برای اجرای هریک از این پروژه‌ها مبلغ 5086 میلیون ریال اختصاص یافته و هزینه شده است.

اعتبارات اجرای این پروژه‌ها از منابع داخلی شهرداری، منابع استانی، کمک‌های دولت و سایر منابع تأمین شده است. 

در گزارش مراکز شهری استانهای مختلف که به تفصیل آمده است با استناد به آمار اعلام شده، بیشترین حجم اعتبارت هزینه شده در بخش عمران و توسعه زیربنایی شهرها با تعداد 738پروژه  و حدود 52.5  درصد از کل پروژه‌ها می باشد.

در بخش خدمات شهری اعتبارات هزینه شده  با میزان  474 پروژه  و حدود 33.6 درصد  از کل پروژه‌ها می‌باشد.

در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری کمترین میزان اعتبارات هزینه شده با تعداد 195 پروژه  و 13.8درصد از کل پروژه‌ها  می باشد.

بیشترین تعداد پروژه  ها به ترتیب در استانهای خراسان رضوی با تعداد 195 پروژه  و کمترین میزان در استان لرستان با 5 پروژه است.

بر اساس وظایف شهرداری‌ها مطابق با قانون شهرداری، شهرداری‌ها متناسب با درجه، تشکیلات و توان تخصصی خود و در راستای وظایف محوله و در چارچوب برنامه و بودجه سالانه مصوب شورای اسلامی شهر با بهره‌گیری از منابع داخلی، استانی و کمک‌های دولت اقدام به اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهرها می‌نمایند.

گوناگونی این طرح‌ها و پروژه‌ها در راستای نیاز شهروندان و همسو با برنامه‌های کلان کشور است؛ که عمدتاً در سه حوزه: عمران و توسعه  شهری، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری قابل تفکیک است.

بر اساس آنچه در چکیده این گزارش در بخش پروژه های دهیاری های کشور درج شده است، تعداد کل پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در دهیاری‌های کشور 6463 پروژه می‌باشد.

بیشترین تعداد این پروژه‌ها، مربوط به بهسازی معابر  با 4905 پروژه معادل 76 درصد کل پروژه‌ها می باشد و پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به احداث و تکمیل پارک و فضای سبز در روستاها می‌باشد و کمترین تعداد پروژه‌ها مربوط به ساماندهی گلزار شهدابا 17 پروژه می‌باشد. یعنی؛ بیشترین اعتبارات صرف پروژه‌های بهسازی معابر شده است.

میزان کل اعتبارات هزینه شده برای انجام پروژه‌ها مبلغ 6595654 میلیون ریال می‌باشد.

برای دسترسی آسان مخاطبان به محتوای کامل این گزارش فایل متنی و لینک دسترسی به گزارش در پرتال وزارت کشور در ذیل درج می شود.

لینک دسترسی به فایل متنی گزارش پروژه های عمرانی آماده افتتاح شهرداری ها و دهیاری های  کشور در دهه مبارک فجر سال 1396

لینک دسترسی به فایل پی دی اف گزارش پروژه های عمرانی آماده افتتاح شهرداری ها و دهیاری های  کشور در دهه مبارک فجر سال 1396

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز